måndag, november 07, 2005

Jennie's coming...

Jodå, det är som i den gamla låten med The Boppers, Jennie kommer. Eller rättare sagt hon är här nu Jennie, min nya lilla systerdotter. Exakt fem timmar och tre minuter gammal är hon nu, en riktig lunchbebis =)

Jag har väntat oroligt hela dagen, suttit och sneglat på telefonen, och under de korta rasker vi fick idag på föreläsningen ringde jag mamma för att höra om hon kommit än. När dagen blev eftermiddag började jag bli orolig, men den behövde jag inte vara så länge, för vid 16:00 ringde pappa och berättade nyheten. Han hade också varit nervös erkände han när jag pustade ut efter beskedet.

Jennies storebror är hos mor/far-föräldrarna och har väntat spänt han också. Vi har alla väntat så otåligt ända sedan i våras, och vi har ordnat vadslagningsligor om vad det skulle bli. Jag trodde att det skulle bli en lillebror, men jag har inget emot att ha fel.

Jag har inte hört av Jennies föräldrar ännu, men allt hade gått bra sägs det, så jag unnar dem att ta det lugnt och ägna sig åt varandra, istället för att ringa "moster". Trist nog bor jag ju 40 mil bort, så jag kan inte hälsa på. Tur att det numera finns Webbisar =)

Imorgon ska jag handla en första födelsedagspresent till Jennie. Hon ska få en jättefin body med eldsflammor på baken! Så kan hon vara lite cool under alla de där rosa klänningarna jag vet att hon kommer att bli överöst med. Speciellt eftersom det är "mormors" andra barnbarn, och den första flickan.

*Sjunger*

Vad är det för en dag?
är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag,
för det är Jennies födelsedag!
Hurra, hurra, hurra!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så kul grattis till alla berörda Särskilt den lilla damen samt hennes storebror.
Roligt att allt gick bra.
Släkten utökas,, mer julklappar men lättare att hitta sådana tilll en så liten baby.
Glöm inte att sniffa babisen försiktigt i nacken,,de luktar så gott nybadade och insmorda i allsköns krämer,
Sen är de så lena i skinnet persikohyn måste komma därifrån,