tisdag, augusti 05, 2008

Hjärngympa

Jag är tillbaka på jobbet igen, med äckligt Skånerost-kaffe och min vanliga Train-spotting. Det senare är faktiskt något positivt, jag gillar att se på tågen som åker förbi. Det ger en känsla av lugn och kontroll. Känner mig lite som en uggla som övervakar att tågen kommer som de ska.

Men hjärnan är givetvis trögstartad efter semestern, så därför får det bli ett frågeformulär igen. Denna gång hämtat från Fotbollsfrun:


1. Vad åt du till frukost?
Fyra rostade Rasker med philadelphiaost, skinka och gurka. Drack till det en halvliter FUN lemon.




2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Visst ser ni att det är jag?!





3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Min man. Han var ute och tumlade runt i måndagskväll och skickade ett gulligt "Ålskar dig" till sin fru.


4. Vilken färg har din dator?
Svart och blodröd. Den heter Dragon (det står på).


5. När var du arg senast?
När en medelålders-tant inte fattade att hon stod i vägen när vi skulle ut från Bion.


6. Ditt bästa minne från skoltiden?
Flöjtlektionerna.


7. Ditt sämsta minne från skoltiden.
Mattelektionerna. Jag avskydde matte.


8. Yoga eller löpning?
Yoga givetvis. Då kan man åtminstone behålla illusionen av att man sitter stilla och inte motionerar. Springer gör man för att hinna med bussen eller för att fly från mördare.


9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé provencale?
Oxfilé. Men det blir fisk till middag idag.


10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
Aftobladet, Expressen, Sydsvenskan, Ernie, Metro, City samt 2st lokaltidningar från mina gamla hemtrakter.


11. Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film... your choice.
Lisbeth Salander från Stieg Larssons triologi, eller Barnaby från "Morden i Midsummer".
Så olika som två personer kan vara. Eller mina mans och kvinnoideal kanske?



12. Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Allsången och Melodifestivalen. Annars ser jag "Gilmore Girls" om och om igen. Två nya serier jag gillar är "Swingtown" (sänds ej i Sverige) och ett bygga-hus-projekt-program som går på 9:an på torsdagar. Vansinniga människor bygger vansinniga hus. Pengarna tar slut, de bygger fel och det slutar alltid med att huset står halvfärdigt ett år senare när det är dags att göra "Återblicksprogrammet". Det är en skön bekräftelse på varför vi aldrig ska köpa ett renoveringsobjekt



13. Vem är du avundsjuk på? Eller vilka?
Jag är avundssjuk på alla som har mer pengar eller är smalare än jag. det innebär däremot inte att jag inte unnar dem det, eller att jag orkar tänka på det varje dag. Jag har tvärtom blivit extremt bra på att vara lycklig även på min pisslön och med mina gigantiska höfter.


14: Din bästa revansch?
Att jag tog min ifrån skitorten jag växte upp på, och kom in på högskolan och hittade en lägenhet i storstan trots att alla sa hur svårt det skulle vara. Varje gång jag berättade det för någon på hemorten så såg de ut som ättika i ansiktet och sa "men det är så svåååårt att få lägenhet där". Som om jag inte visste det. Jag tog mig ifrån helvetet. det gjorde inte ni. In your face.


15. Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Min sämsta chef var på städbolaget. Hon var bitter och sur och bara ett år äldre än jag. Hon var gniden och uppmuntrade ingen till någonting. Jag höll mig ur vägen helt enkelt.
Min bästa är min nuvarande. Lätt virrig och tar ibland på sig att göra saker som sedan aldrig görs, men hon är glad och trevlig och mån om dem som jobbar här.
Jag har inget emot att en chef målar naglarna en hel dag, så länge hon inte är i vägen för mitt jobb, klagar på det jag gör eller är dryg. Alla chefer har sina sidor.


16. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Inälvsmat. För att jag aldrig tänker bli så fattig.


17. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Jan Guillou. Tror att han är mycket trevligare än han verkar.


18. Kaffe eller te?
Kaffe.


19. Skostorlek?
38


20. Hur ofta är du på IKEA?
En gång varannat år. Jag blir yr och stressad av Ikea.


21. Om du hade fem miljoner över... vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Ett vackert, stort hus. Möbler. Böcker. Bil (Chryslern nedan är min drömbil). Tårta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara veta vilken tårta du skulle köpa???

/Grade Lady

Skogsrået sa...

Pärontårta! Den är himla god :-)

Sen lite chokladtårta, hallontårta, midsommartårta och eh.. nästan alla tårtor utom gräddtårta för det är inte gott.

Filifjonkan sa...

http://www.cakedesign.se/gallerier/tartorforstora.htm


Filifjonkans inlägg blir ett bidrag till ämnet som är aktuellt.Tårtor!
Här kan man drägla över dem jag lovar! Godnatt

Anonym sa...

Men hallå, har du börjat blogga igen! Haha, i min familj så används STJÄRTHANDUKAR. Varje dag.