torsdag, september 01, 2005

Idag har den kommit!!

Äntligen kom den. Där där bra dagen som vi väntat på så länge, som vi så innerligt behövde och som dröjt alldeles för länge. Jag hade nästan gett upp och försökte tom skapa en fejk-version (se mitt inlägg "Positiviteter") men det gick ju knappast så bra.. Men idag!!

Sambon hade en tandläkartid (vi har äntligen råd att gå till tandläkaren, åtminstone den av oss som vill ;) och behövde därför ta ledigt halva dagen från sitt jobb (underbart att någon av oss fått jobb!! med lön!!) så vi fick en sovmorgon ihop, och sambon som jobbat 22h och sovit 8h sammanlagt på 2 dagar fick äntligen sova ifatt lite =)

När vi vaknade till liv hade posten kommit, och ett glatt brev från fk meddelade att de pengar som varit spårlöst försvunna sedan förra månaden idag satts in på kontot! Haleluja, mat!! Sambon fick mejl om att den datadel som strulat i ett halvår, och som vi skickat tillbaka nu är påväg och troligen här imorgon. Dessutom fick jag en trisslott med posten, som tack för en undersökning jag deltagit i. Sambon som fortfarande inte hämtat sig från den mirakulösa början på dagen vägrade gå hemifrån innan jag skrapat. Med tanke på allt annat som fungerat idag
så vore det inte mer osannolikt än något annat, att jag skulle vinna. Det gjorde jag inte, men det var kul iaf.

Sambon åkte till tandläkaren och sedan till jobbet. Jag käkade frukost i lugn och ro och log lyckligt åt tv:n. Mamma ringde och tackade för dvd:n med "The Phantom of the Opera" som jag gett henne. Sen pratade vi operett-minnen i tjugo minuter och var lyriska över musiken i filmen. Hon är cool min mamma. Jag antar att man verkligen är vuxen när man tycker det, att ens föräldrar är coola.

Solen har lyst från en klarblå himmel hela dagen, medan jag snabbstädade lägenheten. Jodå, man kan beundra naturen och det sköna vädret från köksfönstret, det finns ingen anledning att gå ut =)

När sambon kom hem ringde vi pizzerian och beställde mat, den första hämtmaten på minst 5 månader. Och gott var det.

Ikväll har jag lyssnat på jazz och beställt nya träningskläder och druckit gott té.

Det finns massor med saker i världen som jag har åsikter om, och som jag upprörs över. Men inte idag. Idag är det bara en alldeles underbar dag. Imorgon ska jag ha åsikter och skriva intressant igen, men idag är världen precis så god som den bara kan vara, och inget tränger in hit och stör mitt lugn.

Idag älskar jag allt =)

Dagens citat:
Om problemet är sådant att det går att göra någonting
åt det finns det ingen anledning att oroa sig för det.
Om det å andra sidan inte finns någon utväg, någon
lösning, är det också meningslöst att oroa sig
eftersom man ändå inte kan göra något åt det.
/Dalai Lama

Inga kommentarer: