måndag, september 05, 2005

Vem är konsumenten??

Det går en löpeld genom bloggvärlden just nu. Den kallas "Hej Konsument", oklart varför. Till mig kom den från crrlys blogg, där jag hittade den, och eftersom jag är så oerhört svag för att få prata om mig själv (varför bloggar man annars *l*) så tänker jag svara. Ombedd eller ej =)

"Hej Konsument!"

Senaste impulsköp: Köpte en liten chokladkaka när vi var i affären tidigare idag. Jag såg bestämd ut så att sambon inte skulle ifrågasätta mitt beslut, med tanke på att jag började om med viktväktarna idag...
Bästa promenad: En klassisk prommenad genom Prag.
Favoritdryck: Vitt vin till fest, Minimjölk till vardags.
Äter lyxmiddag på: Jeansens Böfhus om vi går ut.
Favoritgata: Unter den Linden, bara för att namnet låter så fint och att hotellet med samma namn har världens bästa hotellfrukost =)

Bästa förfestmusiken: Det mesta som är glatt och fartigt!
Reser helst till: Norrut till familjen eftersom det aldrig blir ofta nog.
Bra gå bort-present: En rolig bok eller ett gott té.
Favoritlyxartikel: Nattkräm och chokladpudding.
Älsklingsljud: Bra musik och komplimanger.
Senaste upptäckt i Stockholm: Sist jag var där upptäckte jag hur mycket jag faktiskt gillar Depeche Mode.

Favoritgalleri: Min mammas privata studio där hon målar tavlor, "Galterian" (för att den ligger i ett gamalt uthus som eventuellt varit svinstia innan).
Tidning jag gillar: Genus och Larsson.
Favvosajt: www.mugglenet.com
Här bjuder jag mamma på middag: Om jag skulle bjuda henne på middag så skulle vi gå till en pizzeria, för hon säger jämt att hon saknar det.
Favoritförort: Haha. Knippefloe.
Fikar gärna på: Mammas veranda.
Favoritbutik: Lagerhaus, alla bokhandlar och alla secondhand affärer som säljer prylar och möbler.

Bästa lunchställe: Åt på skolan idag, det var gott. Visst har jag glassiga vanor *lol*.
Favoritgrönsak: Grön paprika.
Favoritfärg: Beror på vad. Men vinrött gillar jag starkt.
Favoritmärke: Jag antar att det syftas på kläder, men jag _har_ inga märkeskläder.
Favoritdjur: Katt som husdjur. Annars beundrar jag vargar.
Bästa nu levande regissör: Om regissören är den största behållningen filmen så kan det inte varit så bra =) Är sååå dålig på att uppskatta regissörer.

Stjärna jag vill träffa: Kan inte tänka mig att träffa någon jag inte skulle ha något att prata om med, och den enda jag kan tänka mig att prata med är Jan Guillou. Men jag tror tyvärr inte att vi skulle gilla varandra, alls.
Favvoskor: Mina vinröda kängor.
Klädkonto per månad: Generellt obefintligt.

Modeförebild: Vet bara en massa människor som klär sig hemskt.
Motionerar: Två gånger i veckan, numera inte lika motvilligt som förr.
Mest överskattade affär: Monica Lewinsky-affären.
Dyraste jag köpt: Lägenheten. Och min vackra hatt var väldigt dyr i förhållande till vad en hatt bör kosta.
Mode jag aldrig vill se igen: Tennisstrumpor uppdragna över byxorna, taxklackar och tyvärr, de byxor med vida lår och smala ben som är inne nu igen.
Favoritprodukt på systembolaget: Bailys. Eller kärringdricka som min syster skulle ha sagt.

Bästa fyllekäket: Pizza.
Dansar helst till: Allt!!
Senast gnolade: Någon Taubelåt om en Ingrid.
Senaste fyndet: Nya träningsbyxor.
Bästa romanen: Jane Eyre, Stolthet och fördom, Aprilhäxan gahhh!! det finns så många!
Bästa diktsamlingen: Läser inte dikter.
Favoritprodukt på apoteket: Allt som tar bort tillfällig smärta är väl väldigt omtyckt just då =)

Fulaste färgen på kläder: Orange, gult
Går bort just nu i min cd-spelare: All form av rap, soul och rnb.
I min cd-spelare: I min mp3 spelare finns Cornelis sjunger Taube, Carolas nya skiva, musiken från serien Arns rike, Bon Jovi, The Phantom of The Opera (hela föreställningen), någon ny samlingsskiva och en Gwen Stefani.
Beställer i baren: Vitt vin eller White Russian.
Användbar pryl: Datorn.

Dessa vill jag ska svara på "hej konsument": Alla som vill och orkar. Speciellt V som inte skrivit på länge =)

2 kommentarer:

crrly sa...

"Favoritlyxartikel: Nattkräm och chokladpudding."

Det tog ett par sekunder innan jag kom på att man inte äter nattkräm! Haha! Undrade just vad det var! :)

Tuuuubsockar, jaaaa! Hur kunde jag glömma det?!

Skogsrået sa...

Jag tänkte faktiskt på kombinationen av just nattkräm och chokladpudding när jag skrev det. Borde kanske ha tillfogat "Ej för invärtes bruk" efter eller nåt ;)