tisdag, augusti 15, 2006

Spännande saker

Inatt drömde jag att jag skrev en skräckis/thriller/deckare, som jag samtidigt medverkade i. Mycket konstigt (och inte minst väldigt läskigt). Sen drömde jag att jag vakade och hittade katten sovandes ovanpå en kvarlämnad pizza i vårt kylskåp. Men han hade klonat sig, för han låg på två hyllor samtidigt. Jag blev mycket orolig att han frysit hjäl, men det var ingen fara. Han blev glad att se mig.

Men det var inte det jag skulle berätta om.

I vårt kök bor det en sympatisk kran. Jag vet inte vad han heter, men sympatisk är han, och blank. Tillhandahåller både varmt och kallt vatten (även om det brukar ta lång tid att få fram det kalla vattnet). Här om dagen hade han skrivit en lapp, kranen.

Hej. Jag är hushållets kran.
Om man vrider mig till vänster
så droppar jag inte! Bra va?!
/Kranen


Lappen var gul med röd text och placerad på blandaren i köket. Troligen är han lite blyg, eftersom han skriver lappar istället för att tilltala mig direkt, men artig konversation är inte att förkasta.

Det händer sådana saker i vårt hem då och då. En dag kom jag hem och såg att "Någon" lagt kulörta pilar på golvet (med hjälp av neonfärgade sugrör) som ledde från hallen in till sovrummet. Inne i sovrummet stod vår gröna vattenkanna på golvet, och sedan fortsatte pilarna till blommorna i fönstret.

Jag misstänker att jag ska uppfatta det som en pik för att jag sällan *host* vattnar blommorna, vilket i och för sig är sant. Men kunde inte blommorna bara skrivit en lapp istället??

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha skrattar gott,,,, hm finns en hjälp man kan ta hem anticimex och låta dem zyanväteröka huset för tydligen har du fått in någon form av smådjur(läs ohyra) i huset,, men kranen måste vara av typ"smartkran" finns ju sånt som tänker hehe

Anonym sa...

hahahaha