lördag, augusti 05, 2006

Sommarplågan

Nu ska vi tala en stund om sommarplågor, och för en gång skull ska jag inte tjafsa om hur mycket jag avskyr värmen. Idag ska vi prata om sommarlåtar *sägs med läskig spökröst*.

Varför måste vi få hjärndöda låtar varje år, bara för att det är sommar? Sitter bolagen och tjuvhåller på de här musikaliska rivningskåkarna för att rea ut dem när folks hjärnor har kokat sönder av sommarvärmen? Tänker de att folk som är fulla under semestern inte klarar av att lyssna på texter? Och varför tror alla att de kan sjunga?

Jag spelar i och för sig också in låtar och sjunger offentligt en gång om året, men jag tar inte betalt av folk för att höra på det och jag har aldrig påstått att jag gör det bra. Men jag lovar att jag sjunger bättre än Paris Hilton, och att jag skriver bättre texter än Bussjägaren.

Låtar som aldrig borde fått skapas, och som det inte är okej att gilla:

1. Allt med Basshunter. Allt. Utan undantag.

2. Paris Hiltons sexstön i leopardbikini, till en reggaelåt av lägsta standard. Inte ens 1985 hade den här varit bra.

3. Hej Monika. Nej, musik blir inte bra bara för att den framförs av någon som inte kan sjunga eller för att låten är entonig. Den är inte ironisk, Nick skrattar åt er när ni betalar honom pengar för skiten!

4. Zlatanlåten. Det är ett barn som sjunger. Om Zlatan. På skånska. Och de kunde inte ens hitta ett rim på svenska. Herregud människor, en låt blir inte automatiskt bra bara för att ett barn sjunger. Ni är ju så lättlurade att det är tragiskt.

5. Amy Diamonds peddo-pop. Har ni lyssnat vad barmet sjunger? Har ni läst texten till "What´s in it for me". Hon är ett barn!

6. Alla former av data-animerade djur som sjunger. Oavsett om det är grodor, myggor, krokodiler eller flodhäster. Finns den som ringsignal innan den finns som låt så kan du ju ta det som en ledtråd...

Snälla människor, det finns riktig musik så det räcker åt er också. Lyssna på den, som ni gör resten av året.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte göra annat än att hålla med dig!!

Anonym sa...

Håller med på alla punkter.

Anonym sa...

Så du har också hört öronplågorna.
Hemskt är det usch Lyssna på Winnebäck i stället,,
eller Wangelis. Det är örongodis det:)

crrly sa...

Som ni gör resten av året? Å, jag undrar jag. Men annars hålelr ajg med som faan! :)

Ja, Ledinlåtar också dårå. Vad är det med Ledin och den svenska sommaren och folksjälen liksom.

En klurig freudian hittade jag också, hehe: "Har ni lyssnat vad barmet sjunger?" ;)

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP evista sex personal website Attack bextra heart pennsylvania cartoon sex Tv girls flashing Licorice high blood pressure Basketball in play rules Ionamin line

Anonym sa...

Ball men tycker ändå fler skånska låtar borde få komma till i radiokanalerna. Det är bara en massa Stockholmare ala Bass-Mangesmittar osv

Viva La Bröderna Katz med Pernilla