tisdag, januari 24, 2006

Tillskott

Det var kallt kan jag lova. Jag stod utanför ett köpcenter idag och gjorde mitt bästa för att få någon att stanna och prata med mig, så att jag kunde intervjua dem. Jag ska stå där och frysa imorgon också, så var snälla mot mig då, om ni ser mig. Lyckligtvis kan jag ta rast när jag vill, och gå in och värma mig i någon affär. Jag köpte gardinstänger idag, medan jag väntade på att fötterna skulle tina upp. Vi fick ett par snygga panelgardiner i julklapp som jag vill sätta upp nu, därav besöket på Hemtex.

Andra, minst lika lyckliga, tillskott till vårt hem är *lol* det fina toalettpapperet från Änglamark med krokodiler och poesi på! Blev tipsad om det från Hushusens blogg, och jag är så lycklig nu när jag hittat det. (Skratta ni! Men det är januari och några större utsvävningar för hemmets trevnad tillåts det inte.)

Det ligger snö i hela stan, och på flera gator, så som t.ex. min egen, har de fortfarande inte plogat. 1-1,5dm snömodd över hela gatan, som blivit uppkörd i olika spår innan den frös och bildade ett landskap av "half-pipes" för råttor. Tack för den Malmö Stad! Jag vill egentligen ta bilen imorgon, men vet inte om jag vågar flytta den. Vi får se.

Ett annat nytt tillskott är Arvid! Han lever i köket och är en mycket sympatisk man. Hans fullständiga namn är Arvid Nordqvist Mellanrost, och han blev en räddande ängel när jag helt plötsligt fick kväljningar av mitt vanliga Gevalia. Nej, jag är inte gravid. Troligen så var det bara ett paket som var dåligt av någon anledning, vi har druckit Gevalia efter det och då smakade det som vanligt. Men Arvid har kommit för att stanna, för jag tycker fortfarande att det känns lite lyxigt att dricka det, och dessutom så är det ju GULD på förpackningen. =)

Jag har tappat 2,5 kilo på 2 veckor nu. Det är ju knappast att betrakta som ett tillskott, men jag vill absolut inte säga att det känns som en förlust =) Med tanke på allt jag satte i mig under jul-nyår-trettonhelgen så är det inte så konstigt att de första veckorna med en normal kosthållning får stora resultat. Övriga kilon lär dock sitta betydligt hårdare, vänta och se. (Eller "se" får ni ju inte. Jag har ingen lust att lägga ut någon bild på mina valkar.)

Andra tillskott är den nya serien "Commander in Chief"
som är fullständigt underbar. Både Geena Davies och Donald Sutherland gör bra roller, och serien känns inte alls som en onödig efterapning av West Wing. Se den!

Om någon har några bra tips för vad jag bör skaffa för tillskott till min vår-garderob, så kan ni inkomma med förslag fram till min födelsedag den 6 Februari. jag hoppas på ett ekonomiskt tillskott, så att jag kan köpa jeans. Jag äger just nu bara ett par som är relativt hela, och de är så stora att jag inte behöver knäppa upp dem längre. Eftersom jag inte riktigt tycker att en kvinna på 26 klär i baggy-jeans så behöver jag verkligen nya byxor. Och en hel garderob, men en sak i taget.

För övrigt tycker jag att ni ska ta en titt i min länklista. Det finns många bra bloggar där. Ni kommer att skratta er fördärvade =)

Dagens visdom:
Paper is always strongest at the perforations.

7 kommentarer:

T sa...

Men du, jag fyller också år den 6:e februari! Skål för oss!

Anonym sa...

teresa: Jag slipper köpa present åt dig också va? :)

Anonym sa...

Tillskott till kassan för jeans utlovas härmed ,,smart av dig o lättast för mig!
Angör Malmö dörrbrevlåda å lämplig
dag!Tillskottet alltså...annars måste jag medtaga motorsågen för brevlådeinträngande vilket är synnerligen olämpligt i dessa terroristtider.!

Skogsrået sa...

En hemlig välgörare??

Så spännande =)

Anonym sa...

Nice site!
[url=http://waxdfxpd.com/yiqq/ridr.html]My homepage[/url] | [url=http://hrsxgcmu.com/dguv/fdly.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Well done!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Thank you!
http://waxdfxpd.com/yiqq/ridr.html | http://byjhhxoi.com/kejg/wzeo.html