måndag, januari 09, 2006

LIvet är en tv-lek

- Upp till bevis!

Så gastade Harald Treutiger för många år sedan. Sedan dess har han varit tyst en längre tid. Tills idag, då han uppenbarade sig i mitt vardagsrum och började skrika åt mig. Jag vet inte varför han valde mig. Kanske för att jag bad om den där autografen i en galleria i Stockholm för sisådär 15 år sedan. Nu tror han att vi har något band som gör att han kan...

- UPP TILL BEVIS! (Gastat på klingande Göteborgska.)

Jo, mina vänner. Det är nämligen dags idag, att stå för allt det där man sagt. Alla tentor som ska in den här veckan, alla kvarvarande kilon som ska bort, träningen som ska sparkas igång igen och de där frivilliga uppdragen åt föreningen som jag tog på mig i ett svagt ögonblick. Nu är det dags att faktiskt stå för dem.

Den senare halvan av December är den tid så minst 80% av svenska folket ägnar sig åt allvarlig förskjutning. De förskjuter betalningar, räkningar, släktbesök och nyårslöften. Till efter jul. Sedan till efter nyår. Till sist skjuter man alla måsten i ett sista desperat försök, till efter trettonhelgen, och bludar och hoppas på att allt är glömt tills dess. Men det är det inte och trettonhelgen är slut imorgon.

- UPP TILL BEVIS! (Tyst Harald-jävel!!)

Har skrivit klart en tenta, samt läst en 200-sidors bok om unga tjejers identitetskapande, idag (sambon höll på att falla i sömn medan han läste titeln på boken, men den var inte så illa man skulle kunna tro). Jag har helt vänt på dygnet så imorgon kommer det inte att bli lätt att kliva upp till en föreläsning, och en hel vecka med ännu flera tentor.

(Harald intervjuar katten om hur jag laddat upp för den här veckan.)

Imorgon så är det dags att åter igen tänka på figuren, eller rättare sagt den där figuren jag är ute efter. Jag har smällt i mig så mycket julmat och godis att mitt sockerberoende är i full blom, och jag hasar omkring i lägenheten som en osalig ande på jakt efter "något gott". Likheterna med en viss Gollum är inte att ta misste på. Men jag har fortfarande några timmar kvar, jag ska sova innan måndagen officiellt börjar, så jag vakar in de sista timmarna med att äta varma mackor. Imorgon vid den här tiden kommer jag att vara galen.

- UPP-MF! (Tystar Harald effektivt genom att trycka en varm macka i munnen på honom.)

Håll tummarna för mig imorgon. Varför o varför kunde jag inte hamnat i "24 karat" istället???

Dagens citat:
Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse
är att falla för den.

/Oscar Wild

Image Hosted by ImageShack.us

1 kommentar:

T sa...

Äsch, du kan alltid ge upp och bli fet! Inga halvmesyrer utan fram med fläsket nu.