måndag, augusti 15, 2005

Vad har jag gjort egentligen??

Vart tog sommaren vägen? Vart tog de vägen, alla de där projekten jag hade? Allt det där jag skulle göra under sommaren, nu när jag ändå var arbetslös och meningslös... Jag är säker på att det var så jag hade tänkt mig sommaren. Jag skulle minsann utvecklas. Göra något av min tid, engagera mig, prova något nytt. Eller åtminstone städa överallt.

Jodå jag skulle läsa en hemskt massa böcker och utveckla mitt intellekt. de första veckorna gick åt till att lämna igen alla böcker som jag behövde till det sista skolarbetet. Därefter har jag läst Harry Potter (och alla nyheter om HP på de största fan-siterna, på JK Rowlings sida och allt annat). Boken var jättebra men jag tror inte att jag kan skryta med den på en arbetsintervju.

Jag skulle prova poweryoga också, efter instruktionsfilmer som sambon för länge sedan placerat på min dator. "När ska du göra det här?" frågade han misstänksamt och tittade granskande på mig medan jag försäkrade att jag skulle testa alla möjliga yogasaker vilken dag som helst. Om han var skeptisk till detta i juni så kan ni ju föreställa er vad han är nu...

Mitt "om-allt-annat-går-åt-skogen-så-ska-jag-i-alla-fall-göra-det-här-projekt" var att städa ur alla skåp och lådor riktigt ordentligt. Hahaha.

Men nu är ju sommaren slut, och eftersom det redan är för sent att göra något kreativt åt den så får jag ägna mig åt att skapa storslagna planer för hösten istället. Det känns mera positivt så =) Jag går ut lite lätt med att läsa 20 klassiska romaner, prova ishockey, ta raska prommenader och läsa på om Gustav Wasa. Sen lättar jag upp schemat med att måla akvareller och läsa "Massage for dummies". Och ta kort. Och få en fil.mag. Och släktforska, lära mig att vattna våra blommor och gå på operaföreställningar, när jag inte putsar silvret åt alla i huset. Om ni har något annat projekt ni vill ha hjälp med så hör av er. Jag planerar en produktiv höst.

Dagens meningsfullhet:
The trouble with doing something right the first time, is nobody appreciates how difficult it was.

1 kommentar:

crrly sa...

Huuu, vad jag känenr igen mig!! :p

"Och skriva den där artikeln. Och städa ur köksskåpen. För att inte tala om att plocka undan på skrivbordet så man åtminstone hittar räkningarna. Och sätta in foton i album!" etc, etc, etc...