fredag, augusti 26, 2005

Positiviteter

Jag är generellt en mycket glad och positiv människa, vilket jag gärna framhäver när jag söker jobb. Jag har nu upptäckt att detta faktum svårligen reflekteras i min blogg, vilket är en smula oroande. Jag vill ju inte att ni ska tro att jag bara är arg. För det är jag inte. Jag har bara en väldig massa arga åsikter. Men min sambo kan intyga att jag är en glad, positiv och humoristisk person som likt andra personer (tex. Moder Teresa, Ghandi och Pollyanna) är oerhört lätt att leva med. En fröjd helt enkelt. Men eftersom detta inte, av anledningar jag inte alls kan förstå , inte riktigt lyst igenom i mina inlägg så bestämde jag mig för att skriva en helt igenom positiv blogg. Eller rättare sagt, jag bestämde mig för det i förrgår. Jag har bara inte skrivit något sedan dess (vilket inte alls ska tas som ett tecken på att jag inte är en positiv person, utan bara på att livet verkade sakna positiviteter just nu). Men nu tänker jag alltså göra ett försök.

I förrgår så fick jag en ny släkting, min bonusbror fick sitt tredje barn. Det blev en liten tjej som t.o.m. lyckades göra sig på bild på Webbisarna, vilket de flesta bebisar (tyvärr alla föräldrar, men det är sanningen) inte gör. Det här är ju kul för det innebär att jag får köpa en julklapp till, vilket jag tycker är jättekul. Jag och resten av min familj, som helst börjar köpa julklappar under det andra kvartalet. Dessutom kommer jag ju snart att få gå på ett dop, vilket är trevligt. Och inte nog med det, i november får nämligen syrran barn igen, så jag blir moster på nytt, vilket resulterar i mera dop och julklappar. =)
Tyvärr så krävs det ju pengar för att kunna genomföra det här, och det är ju lite svårt med det alla gånger....hmm. Lite dåligt med den där positiva attityden där på slutet.. Vi byter raskt ämne!

Sambon har fått jobb! Jodå, efter lång tid i menlösa "aktiviteter" så har han fått en kortare anställning som montör. Så nu blir det heltidsjobb med en hyfsad lön och sin första arbetsdag så fick han två fria biobiljetter som vi kan göra något kul med. Dessutom är jobbet i stan, så det krävs inga långa resor. Sen blir det ju lite jobbigt med lunchpengar såhär i början, och jobbet är typ det sista han vill göra förrutom att tömma latriner och... Nej, nej, nej. Det är jättekul det här!!! Var var jag nu..JO!

Jag är inte heller arbetslös längre. Faktum är att sedan några timmar tillbaka, då man kan säga att helgen började, så är jag inte längre arbetslös, utan återligen studerande, fast jag inte har varit på något upprop ännu. Jag kan inte riktigt minnas när vi inte var arbetslösa någon av oss, samtidigt. Jag ska läsa magisterkursen och en annan kurs under hösten, i väntan på ett jobb. Så i praktiken så är jag ju arbetslös, men jag pluggar under tiden. Eftersom jag inte fått något av de 50-60 jobb jag sökt... Men åhhh vad det ska bli roligt att plugga, nu glömmer vi allt trist, och livet är fullt av möjligheter osv!

Vi åt en god middag idag, men jag hade föredragit pizza.
Det nya programmet Doobidoo var inte skittrist, men en dålig efterapning av Diggilo, så det kändes meningslöst att göra om det.
ÅÅÅÅÅÅÅ, men herregud hur svårt ska det vara?! Okej jag ger mig!! Nu ska jag vara positiv en gång för alla:
Luddiga kattungar, vispgrädde, chokladglass, vackra sommarlandsskap, badväder, Lambi-lammet, Astrid Lindgren och sockerkaka, små rosa kaniner skuttar omkring och skiter bomull!!!!!!! *Puh*

Nu talar vi inte mer om det här.

Dagens mening:
Money may not buy happiness, but it sure makes misery much easier to live with.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Efter en första dag med introduktion, information nog för att fylla 8 hjärnor och hårt slitsamt jobb så känner man sig lagom mör.

Fick nya arbetsskor i stenhårt läder som jag försökte gå in fram till lunch. Sen hämtade jag mina jympadojor och plötsligt kunde man gå normalt igen. Ska leta fram mina gamla jobbskor ur garderoben.

En månad från start och förmodligen mer än så. Övertid hur mycket som helst (de uppmanar alla att jobba över maximalt) och helgjobb (samma uppmaning) hela månaden också.

Får hoppas slitet reflekterar sig i plånboken vid nästa månads slut.

Anonym sa...

Whaw,,det var positivt..särskilt det där med rosa bomullstussar
Dagens skratt fick jag nu tack för det
och mera blog.

crrly sa...

:) <-- Se så positiv jag genast blev! ;p