fredag, december 04, 2009

Vem är han lik?

Jag tittar på vårt barn hela dagarna. För det mesta för att han är söt. Han är det. Hur det gick till är däremot en gåta. Var sjutton hittade han de generna?

Däremot är han inte lik någon av oss. Jo, han har sin pappas ögon, men att säga att man är lik någon på ögonen är ju nästan fusk. Hade det varit gröna ögon så hade han ju varit lik mig. Det är ju bara att gå efter vems ögonfärg det är liksom...

Däremot hittar jag ingen likhet med någon av oss i dragen i ansiktet, Maken säger det samma.
Vid ett tillfälle tyckte jag att han såg ut som min mor, när han gjorde en särskild min. Annars är han mest lik en amerikansk tv-pastor när han viftar med armarna uppåt skyn och ser förgrymmad ut. Jag kan riktigt höra domedagspredikan och se kören som talar i tungor i bakgrunden.

Sa jag att jag planerar dop just nu?

2 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Filifjonkan vet vem han är lik...er båda förstås.. och söt är han säkert...Miljonärskans barnbarn är de sötaste man kan hitta på denna jord och du skulle bara se honom! :) Du skulle se hans små tår och den lilla näsan åh man kan nöta ut honom med pussar ju.Filifjonkans barnbarn påminner i vissa stunder om min rara sonhustru! Samt om min son som liten så du kommer nog fram till något men en pastor hahah du tar då i...men de tär klart.tycker man det så gör man u det. Ha en bra dag

Filifjonkan 1 sa...

Men nu har texten fått spunk skulle stå Filifjonkans men ordlistan har tydligen ändrat till miljonärskan skrattar..