måndag, juni 04, 2007

Mitt historiska jag.





You scored as Elizabeth Bennet, You are ELIZABETH BENNET from Pride and Prejudice. Few people find you disagreeable. You are often described as intelligent, clever, and quite worth looking at. You are the best of company, though your family may not be.

Marianne Dashwood


81%

Elizabeth Bennet


81%

Emma Woodhouse


63%

Elinor Dashwood


63%

Mr. Knightly


44%

Mr. Darcy


25%

Which Jane austen Character are you?
created with QuizFarm.com



Det är ju tur att jag inte gör så dåligt första intryck, som jag tror då. Jag avskyr att träffa nya människor, för jag tror egentligen aldrig att jag gör bra ifrån mig. Antingen är jag tyst som en mus, som när jag träffar Makens vänner (Maken, formarly known as Sambon, but comes nowdays in a upgraded version, and Mannen tends to sound as any man at all, so since I don't wanna trick you into thinking that I have a hole house full of men, I will hereafter call him Maken, even though it sounds like we live in a Jane Austen novell. Or maybe just because of that.) *Why the h*ll am I writing in english???* så brukar jag vara tyst som en mus. Jag misstänker att vissa av dem fick en chock när de träffade mig på bröllopet, hög på endorfiner, glädje och kofffein, och jag babblade och drog vitsar värre än Johan Glans. De såg en smula överraskade ut iaf..

Tillbaka till historien. Jag är alltså antingen en blyg mus när jag träffar folk, eller så överkompenserar jag detta genom att babbla ihjäl folk och bli för personlig. Generellt är jag ständigt förvånad över att jag har någr avänner öht, men trot eller ej så finns det faktiskt en hel hög som vågar umgås med mig. Och jag tror att jag lyckades lägga en till, till den listan igår..

Jag träffade Teresa på stan över en fika. Vi har aldrig setts innan och jag tror att vi båda blev ganska överaskade av att ingen av oss egentligen uppskattar att vara sociala och träffa nya människor. Med tanke på hur lättsinnigt vi bestämde vår kaffedejt så skulle man kunna tro att vi var mingelproffs.

Det hela förflöt iaf totalt avslappnat och var precis så extremt trevligt om folk säger att det är att träffa nya människor. Ingen av oss verkade vara en yxmördare och ingen av oss flydde när den andre gick på toaletten. Jag fick till och med en bröllopspresent (och muggarna var väldigt goda att dricka kaffe ur, redan invigda!), eller så var det något hon tog med sig som säkerhetsutrustning, för att det skulle sinka mig om jag var en galen yxmördare och hon hade behövt att springa ifrån mig... snällt var det iaf.


Inga kommentarer: