fredag, juni 01, 2007

Fredagsfyran v.22

Tema: Sommarkänslor

1. Får du ångest om du sitter inomhus en solig dag?

Nej. Jag stänger helst in mig och vrider på fläkten. Och duschar kallt. Känner absolut inget tvånga att gå ut. Däremot kan jag sakna en ballkong att gå ut på, och jag måste ha in frisk luft i lägenheten så jag vädrar ofta.

2. När börjar respektive slutar sommaren enligt dig?

Tja, 1 juni ungefär och slutar 1 oktober, fast lite beroende på vädret.

3.Vilka saker är ett måste för en “riktig” sommar?

Minigolf. Grillning. Åka till stugan. Sommarpratare i radio. Läsa böcker. Öl på uteservering och äta glass.

4.Har du någon gång inte längtat till sommaren?
Varje år. Jag längtar till ledighet, till vår och till höst. Aldrig till sommaren. Jag avskyr värme. Däremot kunde man ju längta efter sommaren på den tiden då man var liten och ingen tyckte du var förtappad om du inte hade ett sommarjobb. Så min begaistring i sommaren avtog nä rjag var 16 för att aldrig mera återses..
Dessutom förväntas man vilja ha shorts och linnen på sig på sommaren. Två klädesplagg som INTE fungerar ihop med mig.

Inga kommentarer: