fredag, februari 02, 2007

För att det är sent och jag är en sucker för tester.

Nu ska vi ägna oss åt sådant som går under benämningen "jäkla dumheter". Det vill säga ett test i hur manlig/kvinnlig jag är. Hittade testet hos Skolfröken och just nu när jag nästan somnar framför datorn känns det lockande att låtsas att Maria Borelius och de andra har rätt...

Here we go:

Min kvinnliga sida:
[ ] Köpt en hårfön? (Andra har köpt åt mig)
[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?
[x] Pratat känslor?
[x] Tänkt på att matcha mina kläder?
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?
[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?
[x] Funderat på namn åt mina barn?
[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand? (på riktigt??)
[ ] Druckit Cosmopolitan?
[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?
[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?
[x] Känt mig sugen på en kopp te?
[x] Känt glädje över att få blommor i present ?
[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?
[ ] Blivit arg utan anledning? (Jag blir ofta arg men aldrig utan anledning.)
[x] Gråtit efter 9 fyllda år?
[ ] Brytt mig om H&M:s val av modell? (Denna måste väl ändå hamnat i fel lista.)
[ ] Pratat skvaller? (Eh...nej på rent "manligt" manér utbyter jag endast information..)
[x] Varit arg/sur utan att tala om det?
[x] Kramat en kille?
[x] Dansat?
Totalt: 16 poäng

Min manliga sida:
[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit? (Till föräldrarna? Ofta.)
[x] Ätit en blodig stek? (Sambon däremot vill ha köttet förkolnat.)
[x] Läst en biltidning?
[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?
[X] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
[x] Skött grillen under en grillfest? (Ofta, för att inte allt ska förvandlas till sagda kolbitar)
[x] Läst en bok av Jan Guillou? (Har läst alla. Om och om igen.)
[x] Läst ett nummer av Slitz? (nej den var inte min. Och jag var inte imponerad.)
[ ] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?
[ ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
[ x] Gått på en Ulf Lundell-konsert ? (Ett flertal faktiskt. Helt av egen fri vilja.)
[ x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
[ ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?
[x] Diskuterat bröst? (Fast vi kanske inte tyckte att det var lika spännande...)
[ ] Gjort lumpen? (med tanke på hur många män som får frisedel är det väl knappast att betrakta som ett krav på manlighet..)
[ ] Läst Nick Hornby?
[x] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?
[x]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?
[x] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar? (Pissoarer är oftast så äckliga att man inte vill titta någon annanstans..)
[x] Lagat någonting på egen hand?
[ ] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?
[ ] Tävlat i att dricka öl?
Totalt: 15 poäng.

Nåja.

Inga kommentarer: