söndag, mars 19, 2006

Men, VARFÖR kan man inte klä in världen i rosa tyll?

För den som inte uppfattade mitt *host* subtila sätt att avslöja Min Stora Hemlighet i förra inlägget, så kommer här nu en version som inte kan missförstås:

VI SKA GIFTA OSS!!

Och JA, jag har hittat någon som vill gifta sig med mig. Det är inte bara som jag planerar ett bröllop och hoppas på det bästa, nej då. Den lilla rutan för Lämplig Brudgum är redan avbockad. Och JA han vet om det. Det var till och med han som friade.

Visserligen så behövde han nog inte fundera så mycket på om jag ville eller inte. Jag äger cirka 30 bröllopsmagasin och har en hemsida helt om bröllop. Så till skillnad mot andra damer kunde jag inte ta till knepet att gå och köpa en bröllopstidning och låta den ligga framme lite så där "cashual" på ett bord, och utgå ifrån att han skulle fatta vinken. Så mycket bröllopsrelaterat som jag omger mig om fanns det ingen subtil vink i världen jag kunde använda mig av. Inte en mindre subtil heller för den delen...
Förutom att hyra en brudklänning och gå runt med här hemma kanske, fast till och med jag tycker att det vore att ta i. Lyckligtvis friade han iaf, utan att jag behövde klä ut mig i vita lakan och humma "dam-damda-dam".

Bröllop gör folk galna, lite som fågelinfluensa och Galna kosjukan på en och samma gång. Hälsosamma människor faller offer utan att man förstår hur det gick till. Insjuknande blivande kvinnor brukar beskrivas som "Bridezillor" (kombination av Bride och Godzilla, en påhittade monsterödla som de gjorde film av för några år sedan). Eftersom jag redan varit "bröllopsgalen" i flera år så utgår jag ifrån att jag är immun mot sjukdomen.

Det finns tecken att hålla utkik efter, när man kan misstänka att bruden insjuknat. Då är det bara en rejäl öl och en timmes lyssnade på Alice Cooper som kan bota henne.
Tecken på insjuknande kan till exempel vara (som jag alltså svär att inte uppvisa):

  • Man söker ivrigt efter någon som kan släppa ut duvor efter vigseln.

  • Man anser att det är rimligt att lägga 700kr eller mer på en "caketopper".

  • Man tillhandahåller själv de ris som gästerna ska kasta på brudparet för att bringa lycka, serverade i små hemsydda rispåsar som matchar tärnans klänning.

  • Man tycker på fullaste allvar att det är rimligt att bruden ska bestämma hur tärnan ska ha sitt hår.

  • Man brister ut i gråt över att servetterna inte är i exakt samma nyans som de inbjudningar man skickade ut, fem månader tidigare.

  • Man tycker att det är en trevlig idé att låta trycka upp toalettpapper med en bild av brudparet, att placera ut på toaletterna i festlokalen.
För övrigt kan du läsa mera här om du inte tror på att folk kan bli galna av bröllop.

Dagens citat:
En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen.
/Margaret Meed

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!

Anonym sa...

åh Man får tacka för välkomnandet

Det verkar knökfullt i bloggens värld!
Och visst kan väl världen vara rosa eller tyllförsedd inget fel alls,, en försnyggning en grå vinterdag tycker jag
Muggar med bilder eller handukar med foton på paretkan man också ha Varför inte en bakad brödlev med namnen bakade he

Skogsrået sa...

Det närmaste galenskap jag hittils kommit i den vägen är hjärtformat kuvertbröd =)

Anonym sa...

Hjärtformat kuvertbröd... stort garv,,'hm,,tänker kan man inte ta en kruka med en klätterväxt i och linda ihop som två ringar o trycka i ett stiligt foto på dem i var ringhål samt linda rosa o blå band om det.
Tror det skulle vara urstiligt,Finns ett konstnärpar som lindar in byggnader i tyger, snacka med dem ang rosa tyll kanske kan ni får hela möllevången inlindad i rosa tyll flinar

Anonym sa...

Weeeeeeee! Grattis!

/Helena som fått smyginfo och ser fram emot nästa år :)