onsdag, mars 15, 2006

Konstgjorda kroppsdelar

Nu har jag varit försvunnen ett tag igen, men det var inte mitt fel. Jag var nämligen fysiskt oförmögen att blogga.

Jo, det är sant, jag kunde helt enkelt inte. Jag försökte, men jag nådde inte tangenterna. Svaret på frågan ni nu ställer är : Konstgjorda kroppsdelar! Går också under namnet lösnaglar.

Jag har aldrig testat lösnaglar förrut, det är inte så att jag är storkonsument. Settet jag använde mig av följde med någon veckotidning, minns inte vilken. Sen har asken legat och samlat damm i väntan på att jag skulle ta mig tid, för testa måste man ju. (Väl?) Med småländskt blod i ådrorna så måste man faktiskt åtminstone testa saker!

Så för några dagar sedan var det dags. För det första måste man hitta rätt storlek på lösnageln. Nu vet jag inte hur man mäter ut rätt storlek på en lösnagel korrekt, antar att jag missade den föreläsningen i högstadiet. Jo, jag har faktiskt haft ett ämne som hette "Mitt skönare jag" på högstadiet, där alla -givetvis bara tjejer- fick lära sig att lägga makeup och gå på studiebesök till en pedikyrsalong. Det var svintrist och jag vet inte varför jag gick kursen. Dessutom var den lärarinna som höll den lika spacklad som clownen Manne, så hennes teknik inom makeup var knappast något jag ville ta till mig...

Nåja, tillbaka till naglarna. När jag plockat ut några som verkade vara ungefär som mina, försökte jag skruva av korket på limmet. Det gick inte. Jag fick klippa av tippen för att få ut limmet. Sen började jag lägga lim på min nagel och ansträngde mig för att fort som sjutton få dit fejknageln. Sen skulle man trycka i 10 sekunder. När 10 sekunder hade gått satt undersidan av min tumme fast ovanpå min nagel. Eftersom jag som människa utvecklat ett smärre behov och brett användningsområde för just mina tummar fanns det bara en sak att göra: rycka loss tummen. Aj.

För varje nagel jag satte på blev det svårare att plocka upp en ny ur kartongen. Efter fyra naglar fick sambon rycka in för att plocka upp den nagel jag pekade på (med huvudet, inte med fingrarna gudbevas, de var ju upptagna av jättelika naglar nu!), och efter några naglar till fick han även ta över handhavandet av limstiftet. I bakhuvudet började det snurra en gammal JustD låt, om en tjej som tvingar sin kille att vara hemma och klippa hennes tånaglar. Jag fick dåligt samvete ett tag och oroade mig en smula för att han skulle ta sitt förnuft tillfånga och ta tilbaka frieriet, men det gjorde han inte. It must be löööv.

Nåja, när alla naglar var ditsatta, och sambon (eller M2B som alla bridezillor säger) fått återgå till mera manliga sysslor som att slakta fiender/monster på sin dator, synade jag resultatet. Naglarna var hysteriskt långa. Medan jag funderade på om det var meningen att de skulle se ut så, eller om man skulle ommodulera dem en aning, och i så fall hur, försökte jag att surfa lite.
Så länge jag bara använde musen gick det bra, sen försökte jag att skriva. Det gick inte! Mina jättenaglar gjorde att jag inte nådde tangenterna! Jag försökte som ett sista desperat försök att skriva med naglarna, men det gjorde hysteriskt ont, så det var bara att ge upp.

Så under några dagar har jag fått hålla mig i tysthet, iaf vad det gäller alla internetforum. Det har visserligen varit en fröjdefull tid för dess andra deltagare, men efter ett tag blev jag hysteriskt trött på att gå omkring och spreta med fingrarna och inte kunna göra något. Det suger att vara lyxhustru när det inte ens finns praliner (och Oprah sänds bara en gång om dagen). Inte heller kunde jag ta bort dem, eftersom det uttryckligen stod att man inte fick slita bort dem (och det dessutom skulle ha gjort hysteriskt ont!) och jag äger inget special-special-lösnagelborttagningsmedel, och att det troligen inte fanns på vårt lokala ICA heller.

Men det löste sig fortare än man kunnar tro. Vi åkte och storhandlade, bar ut sopor, städade en smula och badade katten. Sen var mer än hälften av naglarna puts väck. De sista lyckades jag peta bort efter en chansartad behandling av mycket varmt vatten och tvål. Äntligen var jag fri!!!

Nästa vecka provar vi peruker.

Veckans citat:
Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor.

Image Hosted by ImageShack.us

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely! Ny blogg. :) *bokmärker*

Anonym sa...

Bara skrattar....se upp för "lånta fjädrar"
Tänk på Agda...
skönt att du är fri nu då så man får läsa lite mer nyheter,,,

Anonym sa...

Hahaha tjusigt, men opraktiskt och välkommen tillbaka till chattlivet.

crrly sa...

Hahahahaaaa! Underbart! Tack för att du nu har testat åt mig, så slipper jag! ;D

Anonym sa...

många andra klarar det.