tisdag, mars 07, 2006

Agent 00Cee med rätt att svamla.

Jag vet, jag vet, jag har varit borta väldigt länge. (Är det någon som saknat mig??) Men det blir så ibland.

Den här gången berodde det i ett flertal saker (gör mig redo för att täcka mitt bristande bloggande med ursäkter) :

* Melodifestivalen:
Jag blev lite lätt uppslukad och all min bloggenergi gick åt till det. Men nu så har jag tappat lite fokus på den bloggen och hittat tillbaka hit =)

* En förkylning:
Jag däckade i en förkylning för en vecka sedan och har först idag börjat känna mig redo att ta mig an något alls utom glass (åt 3/4 av hela dajmglasskartongen i ett svep), kaffe (värmer en ond hals) och oseriösa mängder av film och skräptv. Den senaste veckan har jag avverkat Fun with Dick and Jane, Casanova, Rumor has it, Sweet home Alabama, Notting Hill och dessutom flera avsnitt av American Idol. Jag har varit begravd i sjukhet och det enda som muntrat upp är de rosa hjärtan som dekorerat snytpapperet. (Jag har nu investerat i nytt fint från Änglamark, min favvo med krokodiler och poesi på) =)

* En resa:
Vi var i Göteborg på Depeche Mode konsert i slutet på februari. Det var underbart med en hotellnatt, OS-finalmys på hotellrummet (med picnic och chips!), en jättegod middag ute på stan och inte minst den efterlängtade konserten (och konsertölen inte att förglömma!) på kvällen.
Med oss hem har vi var sin DM-mugg, en konsertplansch, en del foton och några presenter. Det var en bra resa.

* En hemlighet:
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är värdelös på att hålla saker hemligt. Jag har inga problem när det är andras hemligheter jag ska bevara, då är jag tyst som en mus. Men mina egna? Pytt. Det ligger inte för mig att dölja saker av mitt liv (jag har en blogg, det säger väl en del).
Var enda gång jag pratar med någon som jag inte ska avslöja något för så börjar det att krypa i kroppen, killa i halsen och hela jag blir sprickfärdig. Som tur är behöver jag inte hålla det hemligt för sambon den här gången, för vi vet alla hur bra det brukar gå när jag ska hålla något hemligt för honom. (Historien om när Cee låste sig ute, fick kontakta låssmed och svor att inte avslöja sitt syndfulla slöseri med ekonomiska medel för sambon. Det tog en halvtimme.)

Så vi kan alla vara överens om att jag inte är något het kandidat för ett spionjobb, iaf inte ett spionjobb där det finns risk för tortyr. Jag skulle ge mig bara de kom nära med en kanelbulle.

Följden av att jag för tillfället är hemlig, är att jag inte vågar blogga, för det är sååå svårt at fokusera på något annat. Det spelar ingen roll att man har tusen saker att skriva om för jag fokuserar bara på det jag inte får berätta iaf.

Läsare ombedes att INTE sammankoppla mitt extraordinära intag av Dajmglass med det faktum att jag har en hemlighet. Dessa äro icke sammanlänkade.

Dagens citat:
"Om du lever i en flod måste du bli vän med krokodilen."
/Gammalt djungelordspråk, direkt från Änglamarks papper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet! Jag vet!

Anonym sa...

iiiii....hemligheter är till för att avslöjas (annars blir det ingen mer dajmglass) nu har anna panna fått myror på hjärnan och kommer inte kunna sova.
Annapanna är en nyfiken person!
Tell me please!

Anonym sa...

Du har varit saknad. :)