onsdag, oktober 05, 2005

Ojojoj

Det blir en tung dag imorgon. Ska köra sambon till jobbet och sen tillbaka med bilen för att lämna in den till verkstan. Sambon uppskattar inte att bilen har lagt sig till med ett "raggarsound", så ljuddämparen måste ses över. Sen ska bilen hämtas igen, framåt eftermiddagen, för sen går verkstadsnissen på semester. Och sambon ska lyckas komma hem från jobbet. Och mitt emellan allt detta så ska jag på en introduktion till ett nytt jobb.

Jag har i min halvdesperata jakt på jobb sökt till några telefon-intervjubolag, och ett sådant ville tydligen ha mig. Eller så blir det som förra gången någon lät som att de ville ha mig, jag kommer dit och allt låter underbart och sen sms:ar de och ber mig dra åt skogen. Så vi hoppas inte (eller går över ån, eller jublar, eller gör någon som helst förändring, framför allt spenderar vi inte löneni tanken, innan vi ens fått jobbet) innan vi vet vad som händer. Men jag ska iaf på ett möte imorgon vid 14:00 och det är så klart jätteläskigt, eftersom jag är rädd för förändringar och avskyr nya utmaningar. Precis tvärt emot hur jag beskriver mig själv på den första raden i mitt personliga ansökningsbrev. Vi kan kalla det en form av terapi. Det vore synd att beskriva det som galenskap =)

Jag har läst en bok idag. Nu är det bara 2,5 kvar att avverka tills på måndag. O nej, jag är inte ett dugg stressad. Jag har sökt en extra kurs också, men just nu vet jag inte om jag orkar med den också. Vi får se, jag kanske tackar nej till den. Det beslutet måste jag förhoppningsvis inte ta just nu iaf.

Läste att de åtalar idioten som läste porrnovell för barnen som ett forskningsprojekt. Bra. Jag fattar inte hur det kan få hända. Alltså jag kan ju ändå någonstans se att det inte är så ovanligt med enskilda människor med dålig insikt och förstånd, som kan tycka att sånt här är en bra idé. Men att skolan tyckte det?? När vi har gjort våra arbeten så har våra upplägg granskats av ett antal mentorer, lärare, handledare och för att inte tala om etiska råd innan vi så mycket som får gå i närheten av något annan människa med våra forskningsförsök. Det är superkontrollerat, och vi fick lämna in en ansökan till det Etiska Rådet, på 3-5 sidor där allt ska redogöras för, och att undersöka något på barn är nästan uteslutet. Det är tveksamt om man får, oavsett innehållet och vad man ska fråga om. Så att det kan hända sånt här på andra skolor är minst sagt skrämmande!! MEN, skolledningen på den där dramaturgiska ankdammen har också ett ansvar, och bör ställas till svars för att de inte stoppade det här i tid! Det är så lätt att enskilda individer får bli syndabock, medan de som ska förhindra att saker går fel, bara kan vissla och rycka på axlarna och beklaga att de inte gjort sitt jobb.

Dagens citat::
Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker.
/Albert Einstein

Inga kommentarer: