måndag, augusti 27, 2007

Mera Tommy

För några helger sedan hade jag en "Emil-helg". Det var Gud-dottern som inspirerade, hon hörs alltid i bakgrunden när jag pratar med bästa kompisen Berenike. Gud-Dottern är mycket fashinerad av Emils pappa, Anton Svensson. Hon benämner honom alltid med fullständigt namn. Ordentligt ska det vara minsann! :)

Så jag tittade igenom alla filmerna och insåg hur mycket jag tyckte om dem. De är så fina och vemodiga, karaktärerna är så mycket djupare än man tänkte på som liten. Jag gillar också Anton Svensson, mest för att han är min pappa upp i dagen. Annars tycker jag mycket om två låtar från Emil-serien: Fattig Bonn-dräng och Varför-visan som Lina sjunger. Den senare sjunger jag ofta härhemma. Hon är så underbart gnällig och inte alls nöjd med livet. Jag blir trött på folk som inte kan gnälla. Bättre med normala människor som kan gnälla över småsaker och vara som folk!

Just idag kan jag gnälla på att
* hela stan luktar sopor efter festivalen.
* det är måndag imorgon
* jag vill ha massor av nya kläder som jag sett på stan i helgen, men har råd med...en pizza-slicer för 9:87kr.

Äh nu lyssnar vi på Tommy istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min idol, Tommy.....yey!! Skickar en hälsning från den galna guddottern också....glöm inte: "Nej jag heter inte *piiiiip* jag heter Alma Svensson!" *skrattar*