fredag, februari 03, 2006

"Det är ju ingen ålder på en häst.."

- Vad ska ni göra i helgen, frågade V. Något speciellt?
- Tja, på söndag ska vi städa.
- Eh, jaha, men på lördag då?
- Ja, då ska vi tvätta. Och byta gardiner!
- Okej... ska ni göra något i helgen som inte innefattar normalt hushållsarbete?
- Eh... nej.

Är det tecken på åldrande tro? Ihop med mina rynkor i pannan och under ögonen. 2006 var året då jag officiellt blev gammal.

Även tvprogrammen talar sitt tydliga språk. Jag ser på Antikrundan och På spåret, med största glädje. Jag har till och med en bingolott till söndagkväll. Inte för att det var jag som köpte den, det var faktiskt mamma som tyckte att jag behövde en möjlighet att bli miljonär. Jag fick lotten i födelsedagspresent.

För övrigt roar jag mig med att fundera över vad jag ska äta på måndag. Jag är så gammal att jag inte har någon älsklingsrätt längre. När man är gammal har man inte det. Så jag har inte kunnat bestämma mig för vad jag ska äta, den dagen, den enda då jag får mumsa på vad jag vill. Vissa dagar måste man ge sig tillåtelse att äta.

Det är bara att inse att jag är gammal. Jag kan inte ens önska mig ett rejv, för de är väl ute för länge sedan. Suck. Nåja. Det är ju gott med kaffe.

Dagens citat:
"Det är skönt att bli gammal. Att vara ung var för djävligt."
/Hjalmar Söderberg

2 kommentarer:

T sa...

Stort, stort grattis på oss! Tänkte skriva något liknande inlägg, haha. Jag fyller 32. Så beige.

Anonym sa...

Äh, inte är du gammal då! Jag satt med pojkvännen och såg på På Spåret i lördags. Å jag har inte ens fyllt 24. Kan till och med påpeka att jag ser på Antikrundan när jag kommer ihåg det ;-)