måndag, februari 06, 2006

Vad är det för en dag?

Idag är det min dag. Bara min. (Ja, och alla andra som också fyller år idag.)

Jag har fått "frukost på sängen" med färska frallor, Tropicanajuice, kaffe och en massa smaskiga pålägg, sommin underbara sambo kämpat sig igenom en snöstorm för att köpa. Sen passade han på att ge mig en jättebukett med tulpaner också =)

Jag har bara ätit hela dagen. Förrutom jättefrukosten har vi käkat paj, jordgubbsfromage och snart semlor. Det är en bra dag.

En massa människor har ringt och grattat. Jag har fått en del pengar, så att jag äntligen ska kunna köpa nya kläder. Nu har jag lyxproblemet att bestämma vad jag ska läga pengarna på...

Under resten av dagen har jag druckit kaffe, kollat på både Oprah och DR Phil, surfat och bara slappat. Aah, den som fick fylla år varje dag =)

Dagens citat:
"Fru talman! Låt mig börja med att bli nummer två i raden av officiella gratulanter till personen Göran Persson på hans 50-årsdag. Jag övervägde ett tag om jag skulle sjunga i riksdagens talarstol, men vi har inom den s.k. sångalliansen en ansvarsfördelning på den punkten där vi respekterar respektive kompetensprofiler. Och jag tror att om jag skulle börja anta den typen av ton i riksdagens talarstol skulle det vara att alltför mycket förmörka den dag som skall vara ljus för Göran Persson, mig själv och förhoppningsvis nationen. Men låt mig framföra en hjärtlig gratulation."
/Carl Bildt,
Allmänpolitisk debatt, riksdagens protokoll 1998/99:42,
anförande 1, onsdagen den 20 januari 1999

2 kommentarer:

Skogsrået sa...

Det är inte alla som har en personlig Guru som ringer och skänker bort visdom på en födelsedag.

Är det någon som vet att det heter omständlig och inte omständig?!!

Anonym sa...

Folk höll på att dö för att ordna tulpaner, frukost och semlor.