måndag, december 12, 2005

Ja, jag ska!

Jag ska skriva en rejäl blogg innan vi åker till urskogarna på julbesök (hoppas kunna skriva en del därifrån också, men det är en annan femma). Men just idag får ni gotta er i det här så länge =)

Enkäten är välvilligt lånad från Marmelads blogg (som tydligen fått den från Lillaego via MaMaMia).

10 låtar du lyssnar på just nu:
"En stjärna lyser så klar" med Carola (ska sjunga den inför publik på fredagkväll, och jag är fortfarande osäker på texten, haha.)
"My only wish" med Britney Spears (faktiskt en jättesöt jullåt.)
"Koppången" med Helen Sjöholm
"You raise me up" Josh Groban (Vik hädan Westlife!)
"Eye of the Tiger" Paul Anka
"I belive in Santa Claus" Kenny Rogers & Dolly Parton
"Driving home for Christmas" Chris Rea
"Snart kommer änglarna att landa" Ulf Lundell
"Änglarnas tid" Björn Hedström

9 saker du ser fram emot:
* Att få träffa min familj snart.

* Att få ägna hela julhelgen åt att sträckläsa de 12 böckerna i Kulla-Gulla serien (har just läst ut de två första, och den är så fin!)

* Att få ett jobb (någongång ska väl jag också ha tur att få ett jobb inom mitt yrke).

* Att få handla ost till pappa, han ska få det i julklapp (jag ska hitta de värsta och mest illaluktandse saker som finns i butiken, så blir han glad.)

* Att få gå på Harry Potter på bio någon gång.

* Julkonserten (fast den är jätteskrämmande och inte särksilt avslappnat att stå inför en hel kyrka full av folk. Men jag kommer att springa runt så mycket att jag knappt kommer att hinna oroa mig över hur min sång kommer att låta..)

* Att få börja skriva på min D-uppsats, så att jag kan bli färdig med den. Just nu ligger det en del tentor mellan mig och D-uppsatsen och de känns sååå onödiga.

* Att få titta på alla julfilmer och "historiska" tv-kort-serier som går runt jul. Tror att årets satsning på SVT är om Bellman. Ska bli kul. Annars ska jag trösta mig med Pride & Prejudice, den kan man alltid se igen!

* Julaftonen!!

8 saker du har på dig dagligen:
* Förlovningsringen
* Strumpor (får räknas som 2)
* Underkläder (får också räknas som 2)
* Byxor (jodå)
* Tröja
* Min nya fina vita mössa (istället för min fordom fina svarta mössa som mötte sitt omilda öde förra veckan på 7:ans buss. Jag tror iaf att det var där jag glömde den. Dagen slutade sedan med att jag fick ett "hårdrocksutrbrott" i hallen då jag hoppade jämfota och skrek, innan jag gick loss på delar av köket och storgrät medan jag ilsket försökte få i mig en tallrik youghurt. Och allt detta på grund av en borttappad mössa och ett onödigt ärende till Biblioteket. Jag är smått labil när jag är hungrig..)


7 saker som irriterar dig:
* Kassörskor som har ett analt förhållande till plastkassar. (Varför kan inte en kund som betalar ett vinstpåslag på säkert 500% på varje platskasse få avgöra själv, utan blickar, kommentarer och sur kritik, hur många kassar man vill köpa till sina varor?? Vi betalar ju för 17 människa!! Spelar det verkligen någon roll!?)

* Kvällstidningsrubriker och kvällstidningsord (som klassisker som "Nakenshock" ihop med "Naziattack" och "Onaniattack". Snälla sluta!)

* Människor som "är emot feminister" eller annat lika sunt. 90% av de som säger sådana saker vet inte ens vad feminsist innebär, eller varför det heter som de gör. Men varför ta reda på fakta när man kan gissa...

* Att politiker kan göra hur många korkade saker som helst innan de tvingas avgå, Och att avgå enbart innebär en längre semester innan de återinstalleras, på en ännu högre post. *Host* Freivalds *Host*

* Prettomänniskor som klagar på att julen är "så kommersiell". Vem har tvingat er att handla? Vill ni ge varandra kottar, äta enbart gröt och tända ljus medan ni läser evangeliet så gör då det! Men gnäll inte på andra för att ni valt ett julfirande ni inte vill ha.

* Att vår högst lågtrafikerade gata måste ha 2st 3meter breda trottoarer, så att det bara går att parkera bilar på ena sidan, trots att det alltid är svårt att få en parkeringsplats här. Vem, ska gå på trottoarerna? King Kong på prommenadhumör?

* Föräldrar som tror att deras barn är deras egendom som de kan göra vad de vill med, och försvarar detta med att "alla gör som de vill". Nej det gör man inte! Barn är människor, inte dockor!

6 saker du rör varje dag:
* Kaffebryggaren
* Datorn
* Sambon
* Kudden
* Fjärrkontrollen
* Telefonen

5 filmer du kan se om och om igen:
* Borta med vinden
* Medan du sov
* Robin Hood - Prince of Thieves
* Pride & Prejudice
* White Christmas

4 personer du vill spendera mer tid med:
Jag kan inte välja fyra. Jag vil spendera mera tid med alla jag har runt mig.


3 saker du gör varje dag:
* Läser bloggar
* Dricker kaffe
* Pratar i telefonen


2 band du har sett live:
* Depeche Mode
* Eagles

1 person du kommer spendera resten av ditt liv med:
Har tänkt mig sambon, så länge jag kan förmå honom att stanna kvar =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu väntas det bara på en rejäl efter-resan blogg :)

Mikaela sa...

Ha, ha...underbart roligt om anala kassörskor....