torsdag, juni 16, 2005

Vuxenpoäng

Ojojoj, lång dag!!!

Det är sällan det är så mycket dag som idag. Jag har gjort saker som skulle räcka till tre dagar minst. Ibland känns det som att man gör så mycket en dag att man slösar med livet på något sätt, för sen kan det gå en massa dagar man inte gör något alls.

Jag hade en anställningsintervju idag. Det var skitläskigt. Jag tog taxi till socialkontoret så att jag inte skulle bli försenad. Sen hade jag en kvart på mig så jag fick gå in i en blomsteraffär mitt emot och fördriva lite tid. Det fanns en massa kul saker där som jag ville köpa och ge till min mamma, men jag kommer inte kunna träffa henne i sommar och då kändes det fel att släpa runt på ett fågelbad till oktober, även om det var fint.
Sen började klockan närma sig och jag gick in i byggnaden och upp till andra våningen. Sen stod jag utanför dörren och väntade för jag vill vara Hamilton. Det är min nya grej, att vara Hamilton. (För den som inte vet så lyssnar jag igenom hela Carl Hamilton serien på talbok på nätterna.) Hamilton är nämligen extremt punktlig. Det vill jag också vara. Sådär sjukt punktlig så att man kommer på sekunden rätt. Fast då måste man ha en klocka som går exakt. det har inte jag, tror jag, jag måste kolla med Fröken Ur och jag har inte numret dit. Och sen måste man vara bra på att komma i tid. Det är jag inte. Jag är extrem dålig på att komma i tid, har alltid varit. Är oftast inte så himla sen, men typ 3-5 minuter, alltid. Men jag jobbar på det. Så jag stod där utanför tills klockan var 2 minuter i. Sen vågade jag inte vänta längre för jag visste inte om min klocka gick rätt.

Det var 2 som intervjuade mig och de satt mitt emot varandra och jag fick sitta och vända på huvudet hela tiden med ett malande mantra i huvudet att om man träffar 2 intervjuare samtidigt så måste man se till att kolla på båda. Sen fick jag kaffe. Det är hemskt när man blir erbjuden kaffe på en intervju. Om jag säger nej så verkar jag antingen otrevlig/icke kaffedrickare/ oförmögen att slappa av vid en intervju, och vilken som är lika fel. Så man måste säga ja. Sen kan man inte köra upp en stor kopp i ansiktet när någon annan pratar, för då är man inte uppmärksam. Så då kan man inte dricka. Återstår tiden då man ska svara på en fråga och då är ju munnen av förklarliga skäl upptagen. När intervjun var slut hade jag hunnit dricka 2 klunkar, så jag var tvungen att vara en sån dr jobbig jävlen som lämnar en halvdrucken kopp, vilket är jobbigt för dem när de ska bära ut den. Jag kommer aldrig att få jobbet...

Sen gick jag och handlade skor. 2 par. Nästan som en riktig tjej, skrattade sambon och duckade skickligt för stekpannan. Ett par röda gympaskor och ett par svarta utan snören och med låg häl. Jag blev helt yr av all shopping =) Sen gick jag till Matton som är en pappersaffär och tittade på scrapbooking prylar, eftersom jag planerar att starta en ny hobby när jag får tag i lite pengar. Sen tog jag bussen hem. Alla bussar har fått nya nummer. Jättebra! tyckte Skånetrafiken. Nu går bussarna betydligt oftare och på mindre krångliga turer. ****&%¤#&** tyckte min kompis Ebba som skulle hem från jobbet och var tvungen att gå en kvart för att kunna ta en annan buss och komma hem 40 minuter senare än vanligt. Eftersom bussarna som går med 5 minuters mellanrum slutar med det vid klockan 17 när alla normla människor ska från jobbet, och börjar gå med 30 minuters mellanrum ist.

Ikväll har jag varit på styrelsemöte i min bostadsrättsförening. Vi hade möte med vår nya fastighetsskötarfirma, där vi talade om alla saker vi ville att de skulle fixa. Jag riktigt såg dollartecken i nissarnas pupiller vartefter vi radade upp våra problem. Fast de var trevliga. Sen gick de och vi hade styrelsemöte och jag bestämde att vi ska köpa dynor till utemöblerna och sätta upp nya anslagstavlor. Det är inte riktigt klokt att jag ska föreställa vuxen och sitta och bestämma saker i en bostadsrättsföreningsstyrelse (rekord i långt ord?!). Det är humor. Det är sådana ögonblick då man känner sig som 14 och börjar kolla sig bakom ryggen efter den där utryckningspatrullen som ska komma och avslöja dig och eventuellt klippa söner ditt körkort/legitimation och skrika att du minsann inte är vuxen och att nu har vi minsann kommit på dig! Sen åker jag dit för bedrägeri och får bygga Lego på 6-årsverksamheten resten av sommaren eller nåt. Det känns så iaf. Men det hände inget så nästa gång ska jag testa om jag kan få igenom en pool på baksidan, att föreningen bör köpa en gemensam zebra eller att alla måste städa hos mig för att jag är så bra. Betala tionde har jag också funderat på, men jag sparar nog det till mötet efter, man måste gå ut försiktigt. =)

Dagens självgodhet:
För mej är hedersplatsen där jag själv sitter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska alla som läser din härliga blogg hålla tummarna för att jobbet blir ditt.

Anonym sa...

Heja Lina!