lördag, oktober 04, 2008

Kaffekärring- surkärring

Jag har extremt svårt att förstå att folk kan gå utan kaffe. Jag har druckit så mycket kaffe att min mage är immun mot drycken, och jag behöver helt enkelt kaffe för att fungera.
Té går också bra. Just nu dricker jag helst "Champagne Creme" som är det godaste lösvikt-té jag någonsin stött på. Livet blir fruktansvärt utan att kunna ta något gott att dricka. Ett glas saft är inte samma sak direkt...



Men nu vore det ju skittrist om den här inlägget handlade om mina kaffevanor och därför tänkte jag istället berätta lite om mina I-landsproblem. Till exempel stör det mig oerhört när folk räknar med att man ska ha en hel buffé med drycker efter deras behov. Bjuder man på kaffe så är det KAFFE jag bjuder på, då kan man inte glo surt och tjura för att det inte finns té.

Andra "problem" är att det är så dåligt på tv. Jag vägrar se kändisar åka skidskor och slå ihjäl sig. Lördagar är fruktansvärda för det finns verkligen inget att se.

Problem 3:
Att bussarna alltid åker precis när jag kommer. Här i stan får man ju vänta i hela 10 minuter på att nästa buss ska komma, så vi förstår ju alla hur synd det är om mig.

Över huvud taget är det mycket som irriterar mig just nu. Jag är halvt förbannad på allt. Jag berättade det för syrran när hon ringde häromdagen och hon blev så rädd att hon nästan la på.
Jag har drabbats av ett höstraseri istället för en höstdepression. När jag kollade igenom Idoluttagningen igår ville jag att alla skulle dö och ligga som en hög ruttnande lik framför Anders Bagge, så dåliga var de. Jag är arg på min chef för att hon är så trög och beter sig som en typisk blondin och inte fattar att vi har för mycket att göra. Jag är asförbannad på USA för att de över huvud taget tillåter vansinnigt sjuka människor som Sarah Palin att visas bland folk. Jag vill döda folk som luktar illa på bussen när jag är på väg hem och är hungrig. Kort sagt är jag en smula höstrasande!

Jag vet inte var det här ska sluta. Med mord? Sinnessjukhus? Ännu mer kaffe? Att jag äter upp någon i rent raseri?

Eller så är det helt enkelt så att jag är hungrig. En bulle till kaffet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tag två bullar till kaffet!

Har ett eget litet höstraseri.Om än i mindre format.
Jag är ohyggligt uppretad på folk som köper lotter över disk. Typ trisslotter eller bingolotter. När de sagt att de vill köpa t ex två trisslotter så lägger de till:
"Och det ska va' med vinst!".

Tror de att de är roliga??? Eller är de så dumma att de tror att kassörskan ha två olika högar. En med vinstlotter och en med nitlotter???
Snälla, låt mig slippa höra denna skabbigt billiga replik!

Annars önskar jag Er alla en skön höst. Med lagom många raseriutbrott!
/Grade Lady

Anonym sa...

Rage! :D

Anonym sa...

Jag känner med dig...jo jag gör verkligen det, eller? =)