tisdag, januari 01, 2008

Efter fyrverkerierna


Nytt år, ny baksmälla. Det får man ha såhär dagen efter nyår. Speciellt när det enbart blev en stillsam fest med maken i det egna hemmet. Jag vispade ihop en fyra rätters middag (räksoppa med krutonger, vitlöksspäckad helstekt fläskfilé och potatisgratäng, ostbricka och som avslutning cheesecake) som vi avnjöt med lite vin och champagne och sen gick vi ut och så g på fyrverkerierna med våra partyhattar på. En jätterolig fest, man hade aldrig kunnat tro att vi bara var två personer.

Nytt år och nya tider. Nyårslöften blir det, fast jag inte brukar avge några. Men i år får det bli lite ordning, så här kommer det:

1. Gå ner i vikt till sommaren (med start den 3:e januari)
2. Börja träna
3. Föra bok-dagbok

Jag skrev bokdagbok för några år sedan och det är rätt kul. Tänkte göra det på bloggen den här gången. Det blir lättare att hålla reda på det då. Så, nu är det fritt fram att börja vadslagningen om vilka/hur många av nyårslöftena jag kommer att klara.

Gott nytt år på er allihop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

3/3?!

Filifjonkan 1 sa...

god fortsättning på året,,,,man måste inte hålla nyårslöftena för vem skulle döma dig då? ingen tror jag,,Lite av livets goda behöver man se m det lägger sig på kroppen så ja då är det så,,men man kan inte leva spartanskt heller tycker en Filifjonka som tycker alla är vackra på sitt vis för det vackra är från insidan inte det utvändiga! Spännande med en ny läsning då..