torsdag, januari 24, 2008

Angående Tito Beltran rättegången...

Är det sjukt att min enda bestående fundering kring denna rättegång är vilken melodi som musikerna använde när de sjöng "Den kåte lille Chilenaren"??

Jag kommer på mig själv med att sitta och provsjunga strofen till olika musikstycken, har inte hittat någon som känns klockren ännu. Förlåt rättsystemet, att jag inte tar dig på allvar.

Suck. Jag får helt enkelt vänta tills soundtracket kommer ut, eller de gör en musikal av skiten. Rubriker som "Känd från tingsrätten" känns klockrena som marknadsföringsargument.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Det är samma funderingar som dröjer sig kvar hos mig efter den chilenska soppan... Jag brukar fundera på melodier till och från bussen och ibland på natten. Jag hra inte heller lyckats komma fram till någon självklar melodi. Om du pressen tycker att de är så bra på att skriva om viktiga händelser så får de allt snabba sig på att lägga ut sången med noter på mittuppslaget!!!(Och ev. nöjessidorna om det är en bra melodi)!
Kan vi möjligtvis vara släkt...?
Kram
Tanten som inte längre sitter i buren

Anonym sa...

Tror nästan ibland att det kan vara Carola-låten av Robban Broberg!

Tanten i buren har fått snurren!

Filifjonkan 1 sa...

hahaha ..jag vet det,, den gamla slagdängan "du svarte zigenare kom spela för mej" usch den där tito hört sådana skojigheter om honom förr med ...undras om han bli fälld?

Anonym sa...

Tito är bäst! /MadameButterfly