torsdag, oktober 05, 2006

Lite blandat

Eftersom jag är en patetisk människa som älskar utmaningar och frågor men aldrig får några så får jag ta åt mig uppmaningar där jag hittar dem istället. Den här kommer från Skolfröken.


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"skall tala med någon som inte är från byn, så hon lät bli." Hämtat från en utmärkt roligt och småtrevlig bok: "Potensgivarna" av Karin Brunk Holmqvist.

Det var en hård fajt mellan den och Hofstens "Örlogsfartyg", men Potensgivarna var någon milimeter närmare.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En av våra svarta bokhyllor (där jag hämtade boken för övrigt.)

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Gilmore Girls. Såg det senaste avsnittet i natt.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
15.55 (rätt svar 15:47). Skönt då har jag lite extra tid innan jag ska till jobbet igen..

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Klicket från sambons tangentbord och mus, samt en bordsfläkt.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För två timmar sedan, kom från ett hjärndött möte med der Arbeitsformedlung (på hemmabyggd tyska..). Ett par meningslösa timmar av mitt liv som jag aldrig får igen. Men det lät inte som att de kommer att tvinga på mig en "söka-jobb-kurs" just nu iaf. Jag tror snart att jag är den enda i Sverige som sluppit det..

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Skolfrökens blogg.

8. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Ingen aning, det var rätt lugnt i natt faktiskt.

10. När skrattade du senast?
Tror det var igår på jobbet när sambon skickade mig en jobbanons för zombiejägare.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Sex oljemålningar. Fem av dem har min mamma gjort och den sista är målad av nån som jag inte vet vem det är. Sen sitter det en Gallerix-kopia av en Monet-tavla med näckrosor över soffan.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ser konstiga människor varje dag. En av fördelarna med att bo i stan :)

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul med annorlunda frågor.

14. Vilken var den senaste film du såg?
"The breakup" med Jennifer Aniston. Gillade den inte, blev ledsen av den.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Hus, bil, nya datorer, presenter, chokladtårta, kläder och en massa onödigt.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Folk och folk... Jag har en tatuering, det vet jag inte hur många som vet. Det är en varg som sitter på min höft.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Tvinga människor att sluta utöva sin religion på sina barn. Förbjud könsstympning på både pojkar och flickor!!!

18. Tycker du om att dansa?
Bara när jag är vaken.

19. George Bush?
Har en avlägsen släkting som är väldigt lik honom till utseendet. Vet inte vem det är mest synd om..

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Kan jag väl inte svara på här!!! Så fort vi hittat ett fint namn så föds det barn i bekantskapskretsen som börjar prata om det namnet. Emelie var på tapeten ett tag, men det fick gärna vår fina lilla guddotter ta istället. Noah var också något jag lobbade mycket för, men sambon tyckte att det var ett tjejnamn.
Dagens namn är dock hemliga..

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Helst inte.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Och här har vi vår kaffebar...

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Alla som läser får gärna svara!

Inga kommentarer: