fredag, februari 08, 2008

Mellanspel

Äntligen helg! Den här helgen blir det lugnt. Jag ska städa och se på Melodifestivalen och vila. Nästa helg får vi besök och helgen därefter ska jag åka och hälsa på släkten och gå på 70-årskalas. Fullt upp alltså. I väntan på ett vettigare inlägg får ni här ett litet mellanspel...


Vad gjorde du för tio år sedan?
Idag för tio år sedan var det alltså 1998. Då bodde jag hemma och gick i gymnasiet. Troligen hade jag matlagning i restaurangköket den fredagen (gick HR) och sedan drack jag troligen något alkoholhaltigt på kvällen på mitt 18-årsparty. Herregud så länge sedan...

Vad gjorde du för ett år sedan?
Då jobbade jag på samma jobb som nu och planerade som bäst vårt bröllop och hängde på bröllops-siter.

Fem snask du gillar:

Choklad, ostbågar, vetebröd, glass och efterrätter. Vanligt smågodis är jag inte alls intresserad av.

Fem sånger du kan hela texten utantill:
Kan troligen iaf 500 låtar helt igenom. Min hjärna upptas till 90% av gamla låttexter. Jag beklagar bara att jag inte lär mig lika snabbt numer som när jag var liten :-/
Låtarna på vårt bröllop absolut:
* "The broken road" (Rascall Flatts)
* "Anthem" (Tomy Körberg)
* "Somebody" (depeche Mode)
* "Som en saga" (Victoria Krantz)
* "Kärleken återvänder" (Sandra Dahlberg)

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Byta jobb, köpa hus, köpa kläder, köpa bil, ha kalas, ge presenter, uppgradera vårt datorpark..
Sen skulle jag köpa glass för 2000kr och ställa mig och dela ut till folk bara för att det är kul att göra folk glada.

Tre dåliga vanor:
Föredrar att göra saker själv eftersom andra inte gör det lika bra...(delegering, vad är det?)
Äter för mycket skräp.
Är ofta väldigt kategorisk. Speciellt framför morgon-tv.

Fem saker du gillar att göra:
Sjunga
Sova
Se på film
Läsa böcker
Kramas

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Cityshorts
Leopardtights (se tidigare inlägg)
Crocks
Päls
Insvängda jeans/stuprörsjeans (jag ser inte klok ut i det)

Fem favoritsaker:
Datorn
Vigsel+förlovningsringarna
Alla böcker
De nya tavlorna i köket med "Borta med vinden" och "Mary Poppins" på.
Sängen! (en timmes sömn är en timme väl nyttjad)

Inga kommentarer: