torsdag, april 20, 2006

Meningslösa möten

Jag såg en kändis häromdagen. Han stod utanför en sån där "Handlar'n" närbutik med två kompisar. De hade varit inne och handlat, och det såg ut som om han mumsade på något godis. Han hade keps och stor täckjacka med en luva på. Dessvärre var denna närkontakt-av tredje-graden tämligen bortkastad på mig, det var nämligen Timbuktu. Man kunde ju tänka sig att någon av alla hans fans kunde ha fått se honom istället för mig.

Däremot har jag sett Lundell två gånger. Den första gången ställde jag mig i vägen för hans bil mitt på gatan (det kan eventuellt ha förekommit en öl eller två tidigare den kvällen) och såg att gubben på passagerarplatsen skrattade åt mig/oss. När bilen körde förbi såg jag att det var samma person som jag en timme tidigare sett på scenen i slottsruinen. Någon annan som råkat vara dryg mot sin idol?? Ingen? Ingen alls?

Den andra gången måste han ha känt igen mig, för han såg hemskt besvärad ut och lekte agentfilm ("jag ställer mig här och låtsas se in i skyltfönstret så måste hon gå förbi och jag slipper bli förföljd"). Antingen det eller så var Uffe faktiskt väldigt intresserad av HMs skyltfönster.

Jag har dessutom sett Gudrun Schyman på Malmö centralstation och serverat kaffe till Bengt "gurkburk" Johansson.

Närmare än så har jag aldrig kommit en "kändis", och lika bra är väl det. Jag kan faktiskt inte se någon poäng med ett "idol-möte" av den typen de har i tidningarna. Alltså, vad är poängen?? Vad ska man säga till dem? Det finns massor av artister jag tycker är bra, men jag vet inte vad jag skulle prata med dem om.
- Öh, du gör bra musik. Jag gillar din nya platta...
- Eh, jaha... Vill du ha en idolbild?
- Nej, tack jag är inte 14.
- Okej... Hej då.

Om det inte vore en träff mellan Westlife och någon av deras fans, då skulle det mera låta såhär:
- IIIIIIIIIIIIAAAAIIII!!! Aj lav jooo!!!
- Eh... Hello. It´s nice to...*drunknar i skrik*
- IIIIIIIIIIII.... Brian jår så snyyyygg *tonårstjej vet inte hur man säger snygg på engelska*
- Eh, well it was really nice to meet you....eh...sort of...
- IIIIIIIIIIIIII... *kastar trosor*

Så jag är ganska tacksam att jag bara såg och inte mötte Timbuktu häromdagen, där utanför Handlarn. Vi har inget att säga varandra och underkläderna behöver jag själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har tagit blodprov på Alice Timander (många evigheter sedan)
men bibehöll fattningen (trosorna kastades inte där heller) skrattar högt,,,så du får en eloge för att du lyckades behålla dina då...bra gjort..