lördag, maj 12, 2007

När jag blir Julie Andrews


Även om starkt kritisk trumpenhet har varit en ständig beståndsdel av min personlighet sedan jag var liten så har jag faktiskt glada och barnboks-positiva sidor också. Det är då jag hoppar runt och sjunger Sound-of Music-låtar.

Igår var en bra dag, solen sken och fåglarna kvittrade, och världen var mitt emellan två melodifestivalsprogram. Kunde inte vara bättre.

Så för att ni inte ska betvivla att jag då och då ser positivt på livet så följer här en lista på



"My favourit things"

* Doften från regnvåta blad, precis efter vårregnet då allt känns nytt.

* En god kopp kaffe.

* Vykort.

* Uteserveringar.

* Valborgseldar.

* Att det doftar magnolia och syrén på vår gata.

* När katten är gosig.

* Att bara bestämma sig för att man är vuxen och att man bara lever en gång. Sen ringer man och tar en dag ledigt, bara för att man vill, och stannar hemma och tar en "Kram-dag" med maken. För att jag är vuxen och kan bestämma själv att jag väljer bort en dags inkomst mot hångel. ;)

* Choklad.

* Se på bra filmer medan det regnar ute.

* Tända ljus.

* Nya bröllopstidningar.

* Sovmorgon.

* Presenter.

* Nya blogginlägg, hos någon av alla de bloggar jag följer.

Vad gör dig glad??


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Kom till jungner och var glad i sommar. Din sys och plast-sys skall sjunga Edelweiss. Och du borde ju helt enkelt vara med, eller hur...!

Kram