måndag, april 16, 2007

Om de kräver sjukintyg

Vill bara meddela en sak:

OM regeringen får för sig att genomdriva förslaget att arbetsgivarna kan/ska/kommer givetvis att begära sjukintyg från dag 1, så kommer jag inte att gå till vårdcentralen. Det tar redan idag flera dagar att få en tid där, och de har inte tid att sjukskriva dig för förkylning eller maginfluensa som går över på två dagar.

Nej, jag tänker gå till jobbet. Med 39 graders feber, grön i ansiktet och lägga mig där på golvet och kvida. Har jag maginfluensa så tänker jag spy på golvet på jobbet. Möjligen så startar jag datorn mellan kaskaderna. Jag tror att chefen alternativt företagssjukvården kommer att sjukskriva mig på en tiondel av den tid jag hade fått vänta på vårdcentralen. Och jag tror att budskapet kommer att gå fram betydligt snabbare än om vi alla skriver små sura insändare till tidningen.

Så gå till jobbet. Så kan era kollegor få åka i kräkset och göra gångar i kräkset med sina lackskor. Sen lovar jag att ni får gå hem.

(Maken till totalt iq-befriat förslag har jag inte hört på mycket länge. Någon måste omhänderta Anders Borg för han är inte frisk nog att vistas i offentliga mijöer.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jäklar, killen är inte helt smart. Ett så fruktansvärt pinsamt värdelöst förslag. Någon borde klippa av han allt jäkla hår så kanske han liiiiilla liiiiilla hjärna får lite luft.