onsdag, maj 30, 2007

Men något svandun har vi aldrig delat!

Jag fick ett vykort idag. Det var från min syster. Hon är bra på att skicka vykort, jag är värdelös på det. Jag är mycket br apå att tänka på att skicka vykort, men jag kommer liksom aldrig så långt. Det gör hon däremot.

Syster skickar ofta saker. För några månader sedan skickade hon en kylskåpsmagnet föreställandes en "kvinnlig överdel i randig bikini". När sambon (numera Mannen!) kom hem tittade han på den och sa att han har sådana på jobbet, men inte vågat ta hem en sådan av risk för repressalier... Då är det tur att han har en bra svägerska som ser till att det finns vackra saker på kylskåpet!

Min syster är en bra bit äldre än mig men ändå min bästa vän. Det är roligt att åka bil med henne, för då sjunger vi alltid. Senast var på min möhippa, då sjöng vi julsånger i bilen under 20 minuter. Den tredje tjejen i bilen hade starka nerver ;)

Folk säger att vi är lika, att vi till och med går likadant. Numera har vi även samma hårfärg, då min syster testat hur mycket skoj blondiner verkligen har, under en period. På bröllopet behövde hon inte ens presentera sig, folk stannade och började skratta och sa "Vi ser vem du är." :)
Då är det tur att hon gillar sin syster, annars hade det varit trist att vara så lik någon.

Hon har alltid funnits där. Att sjunga med, att prata med (oftast timtal i telefonen, varje dag) och att göra saker med. Vi har gått i otaliga luciatåg, jobbat ihop, skrivit sånger ihop, pysslat julklappar ihop och lyssnat på sagor när vi skulle sova. Jag tyckte om det, fast det var jag, lillsyrran, som fick springa upp och vända sida på bandet under natten (före talböckernas tid..). Jag är så glad att jag har en syster. Utan henne så skulle jag verka ännu mer galen och konstig. Nu finns ju en till som är som jag!

Vykortet hade en fin vers om hur det är att ha en syster, och även om jag håller med i allt vackert som stod där så känner jag att jag vill åtgälda detta med min favorit bland alla kärleksförklaringar till "systerskapet".

Se och njut syrran. Den här är för dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kära Sys!
Det är aldrig för sent att dela svandun...
Om vi syr om mammas svanduns-jacka så kan vi nog framföra detta nummer tillsammans någongång. Det passar kanske inte på julkonserten, men varför inte på någon av allsångskvällarna?!

Kram
Sys