fredag, juli 07, 2006

Jag vet att jag inte är den första som säger det, men faktum kvarstår: Den här värmen tar kol på mig. Eller gör kol av mig skit samma. Alldeles för varmt är det i alla fall.

Köpte glass från glassbilen igår, en lite kartong med 12 glassar i. De gick åt som glass i solsken, och idag finns det bara tre kvar.Men vad gör man inte för att stå ut.

Jag försöker skriva på min uppsats, men hjärnan smälter bort, det går helt enkelt inte att tänka när det är så här varmt. Och när det är varmt blir man irriterad, till exempel på att det ser ut hemma. Så idag städade jag lägenheten i en ilsken frenesi, trots att svetten försökte dränka mig, eller i alla fall övertlaa mig att lägga av. Ni ser : värmeslag!

Jag hatar värme. Jag avskyr den svenska sommaren och jag vill ha en ny istid. Och våga inte säga att man inte får klaga på värmen för då placerar jag virus i din dator.

Det är varmt. Jag vill dö.