tisdag, oktober 04, 2005

Bullfester och andra viktiga helger

Jo det är sant. Jag har firat Kanelbullens dag idag. Jag har fallit för handlarnas konstruerade kommersiella budskap, och inhandlat en påse kanelbullar som samon och jag avnjöt med en kopp kaffe. För att det är trevligt, och gott. För att det är en skillnad i vardagen. Och för att vi aldrig någonsin kan få för mycket helger. Däremot har jag INTE sjungit på "Bullfest", eftersom det är en låt som jag hatar.

Vi firar Halloween också. Uppmärksammar Alla-hjärtans dag, födelsedagar, andranamns namnsdagarna och både tranan och påskharen kommer hit. Eller, jag gör, och sambon har dragits med i processen. När vi träffades firade han nästan jul. Nu för tiden får han fira för två, så det jämnar väl ut sig. =)

Jag ligger efter med pluggandet så det blir en hård vecka nu nä'r jag ska ta igen allt innan nästa tisdag. Fast jag ska börja mina ansträngningar med att avsätta tid för en klippning imorgon... Nåja det löser sig.

Dagens vettighet:
Education is what you get from reading the small print. Experience is what you get from not reading it.

Inga kommentarer: