torsdag, december 27, 2007

Men om du får en stavmixer!!!!?


Hälsade på en gammal kompis dagarna före jul. Hon har "skaffat barn" som det så fint heter. Som i "skaffat en ny utemöbel till altanen". *lol*
Är det något som är påfallande vanligt bland föräldrar är det att de genast börjar försöka värva andra människor till föräldralobotomins förlovande land. Vad fan ÄR det för fantastiska premier de får i den där klubben?? Det kan väl inte bara vara en penna/morgonrock i fleece/exklusiv klocka/stavmixer som gör att de anfaller alla i sin närhet och försöker få dem att föröka sig??

Vid just detta tillfälle ägnade de sig åt att högt fundera över varför jag inte ville bebisen. Mina -i mitt tycke- naturliga och intelligenta förklaringar om att jag gärna lät bebisen dregla och spy på de andra i rummet, åtminstone tills hon tömt ur sig det värsta, gick liksom aldrig fram. Till slut resonerade den nyblivande mamman högt om att jag troligen var rädd för att hålla barnet, och att det var därför. Barnet var inte speciellt skrämmande och varken skrek eller pep när någon höll henne. Jag kände helt enkelt inte för bebis-kräks. Men den förklaringen dög inte, så 10 minuter innan vi skulle åka hem gav jag upp och höll barnet så det blev lugnt. Jag ville inte att den hyfsat nyblivna mamman skulle behöva springa bakom bilen skrikandes: DU HÖLL ALDRIG MITT BARN, DIN JÄVEL!!

Vad är det med föräldrar egentligen? Varför luktar ni era barn i baken? Varför tror ni att bajskonstistens är ett passande samtalsämne öht? Ska ni lyckas med era kampanjer bör ni skaffa en pr-konsult som ser till att ni tvättar bort kräkset från håret innan ni ger er in på värvningsförsök.

För övrigt hittade jag en underbar lista med svar på frågan "varför har du inga barn?". Hoppas ni kommer att skratta lika rått som jag åt den ;-)
(Den som mot förmodan tog detta inlägg som en personlig pik till dem kan låta bli att tolka det så.. ;-)




"Varför har inte ni barn?"

-Varför är inte du smal?
-Min man är allergisk.
-Vi anser att leveranstiden är oacceptabelt lång.
-Av samma anledning som du inte har ett terrarium.
-Vad vet du om det?
-Socialstyrelsen har inte godkänt vår ansökan ännu.
-Men.. Jag är ju i nionde månaden! Syns inte det?
-Äh, det är en så´n hypad fluga just nu.
-Vi väntar tills de taiwanesiska kopiorna kommer ut på marknaden.
-Har du någon aning om hur svårt det är att få tag på en välutbildad, skelögd, trespråkig barnflicka med klumpfot i dagens läge?
-Vi är rädda att de skall bli som dina.
-Ja, visst är det konstigt? Jag kollar brevlådan varje dag...
-De var slut på ICA och jag orkade inte köra hela vägen till Konsum.
-Hurså? Vet du någon som vill sälja?
-Det går ju lika bra med selleri!

"När tänker ni skaffa barn, då?"

-När tänker du ge mig en anständig lön?
-När du erbjuder dig att vara barnvakt minst fem dagar i veckan.
-Efter Bingolotto, men före fotbolls-VM.
-Vi väntar på en spermie som är tillräckligt intelligent för att ta sig runt pessaret. Det naturliga urvalet, du vet...
-När den konstgjorda livmodern är färdigutvecklad.
-När jag blir lika tjock som du. Då är det ju liksom ingen idé att bry sig längre.
-När mina tuttar inte klarar penntestet längre.
-Fredagen den 14 november 2008, klockan 15.03. Hurså?
-När folk slutar ställa dumma frågor.
-När tänker du förstora brösten/genomgå en hårtransplantation?
-När vi hittar ett vi gillar.
-När mammakläderna blir mer multifunktionella.
-När vi hittat en lämplig surrogatmamma/spermiedonator. Är du intresserad?

3 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

hahah det var ju jättekloka argument Filifjonkan kan förstå dem verkligen. Bättre att ordna med dylikt när man är som äpplet moget för det. Sen så barnbajskonsistens är inte kul att diskutera om man precis skall inta en middag tillsammans med föräldrarna urk...

Anonym sa...

Tack och lov är inte alla nyblivna föräldrar eller föräldrar överhuvudtaget sådär....and you know it *s*

Anonym sa...

Jag var ungefär precis som du...innan barnen kom. Fast jag aldrig varit någon som velat hälsa på söta barn på stan (för det finns i alla fall inga) lyckades det ändå smyga sig in mat-/kräks-/och bajsprat, efter att barnen anlänt. Fråga mig inte hur!?
Det kan dock vara nyttigt för oss/dem som håller på så att få en spark i baken som visar att det är dags att börja diskutera film, politik, sjukdomar och annat saftigt skvaller igen...
Kram Sys