tisdag, december 18, 2007

Julhets

Jag har ständig ångest över att jag skriver så sporadiskt, men jag får skylla på livet. Ni vet, förkylningar som däckar dig hela helgen då du tänkt julpynta, julkonserter och julfester då du borde ha städat lägenheten, och telefonköer då du borde ha handlat julklapparna... Jag har drabbats av dem alla.

Jag börjar alltid så tidigt med julklapparna, men i år är det mesta kvar och det är bara några dagar före jul. Inte en julpinal har letat sig ned från vinden och inte ett julkort är skickat. Julklappen vi planerat att ge halva släkten är inställd, så vips har jag cirka 8 julklappar TILL att handla. Tur att jag gillar julen.

Jag läste en hysteriskt rolig diskussion om värdelösa julklappar idag och skrattade gott. Ni vet, att ge badskum till den utan badkar, choklad till diabetikern eller hudfärgade knä-nylonstrumpor till nya flickvännen (eller varför inte frun). Hade min man kommit hem med knästrumpor hade han fått lida för det enda till påska.
Det värsta var ändå farmodern som gav barnbarnet EN strumpa! Jodå, en strumpa. Den andra sparade hon och gav på födelsedagen. :)

Nåja, imorgon bär det av för att handla julklappar till hela släkten. För dig som ännu inte är färdig med dina inköp, och ligger sömnlös på nätterna i vånda över vad du ska hitta på till familjen kommer nu en lite guide. Nu kan du återigen sova gott!

SKOGSRÅETS JULKLAPPS-TIPS:

* Vad som helst på denna sidan.
* En kylskåpsgris.
* Något endast min mor önskar sig.
* Något till min fågelälskande syster?
* För den som älskar Japan, Feng Shui och liknande?
* Till tonåringen som påminnelse om livets allvarliga sida..
* Till släktingen med ledig klädstil.
* Till den avskyvärda svägerskan som kallar allt för "Shabby Chic"..
* En tre år gamal almanacka, till kusinen som aldrig är i tid.
* Till 40-åringen som vägrar flytta från mamma.
* 40-åringen kan få denna i födelsedagspresent. Det lär behövas om han inte flyttar nån gång.

Fotnot:
Till alla släktingar som nu med panik i blicken letar efter telefonen för att ringa upp mig och intala mig att vi hoppar över julklappar i år kan jag bara säga: Er bästa chans är att hoppas på att Karl-Bertil Existerar och att ni står högt i adelskalendern...
*mohahahah*
Eller, ta det lugnt. Jag följer sällan mina egna råd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För den som har allt är denna en fin överaskning:

http://www.tradera.com/STEVEN_SEAGAL_FOTO_MED_PREPRINTAUTGRAF-auktion-54032193

Anonym sa...

http://www.tradera.com/STEVEN_SEAGAL_FOTO_MED_PREPRINTAUTGRAF-auktion-54032193

Filifjonkan 1 sa...

ojoj här kan man bli orolig tydligen får öppna presenter med försiktighet tydligen fnissar