onsdag, november 07, 2007

Skillnaden mot 50-talet.

Jag är hemma och är sjuk. Passande nog är min syster också det och vi har därför haft möjlighet att byta några ord på telefonen idag.

Syrran: - Nu måste jag nog gå. Nu har vi pratat i 1 timme och 55 minuter.
Jag: - Ja och jag har hunnit att laga mat under tiden också.
S: - jaså?! Det har jag inte ens hört. Måste vara en "silent dinner"...
J: - Precis.
S: - När kommer Maken hem då?
J: - Om fem minuter, så det passar bra.
S: - Ja då är det väl bäst att du går och gör dig iordning då..
J: *ironiskt* - Ja, tar på mig mina högklackade, volangförklädet och läppstift...
S: - Nej jag tänkte mer "lägger ifrån mig telefonen"...
J: - ja det är väl det som är den moderna versionen.


FÖRR:

NU:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var bättre ordning förr men "looken" har förbättrats ;P

Anonym sa...

Hej Oj då hoppas du kryat på dig eller att ni båda gjort det, Britta Borg är ju en helskön gammal goding tänker på hennes låt Märta och Thure.