onsdag, oktober 31, 2007

Hokus Pokus

Idag är det Halloween. jag har lyckats smyga in några prydnadspumor i år också, även om Maken förbjuder dem varje år. Jag köpte nämligen en stor för några år sedan och pyntade vackert med den på bokhyllan. Sen började den brytas ner, och pumpaslisk/juice/gegga rann ner över hela vår dvd samling och förstörde omslagen.... Det var mindre kul.

Dagens pumpor är små och ligger på ett fat på soffbordet, långt från dvdskivor och annat ömtåligt. Dyra var de. 29kr/st i den snobbiga blomsteraffären där jag köpte dem. Dagen efter gick jag in på Netto och såg att de hade finare prydnadspumpor för 6kr/st. Så jag köpte 2 till. Det var väl logiskt?!

Jag har ägnat kvällen åt något riktigt hemskt: Hokus Pokus. det får bli min avskedshälsning till er denna Halloween-kväll. Nu är det bäst jag kryper i säng om jag inte vill se ut som en riktig häxa imorgon. För övrigt så bantar jag. Det kan få vem som helst att bli en ... häxa. Jag får väl ha Bette Midler i filmen här som avskräckande exempel. "Äter du kanelbullen kommer du att se ut som Bette Midler till jul. Äter du inte kanelbullen så ser du ut som Sarah Jessica Parker."

(Herregud ge mig en kanelbulle!!!!! Jag blir vansinnig snart!!!!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Godmiddag.
Så glad man blev denna underbara Bett Midler Hon gör verkligen rollen som häxa riktigt bra, inte elakt menat utan hon är bra, Bokmärkte henne till senare hos mig,,för övrigt är det snyggt med dessa lustiga pumpor på ett fat,, och billigt blev det juu till sist med.