fredag, juni 08, 2007

Fredagsfyran v.23

Tema: Studenttider

1) Vad är en bra studentpresent till en tjej?

Jag tycker att man ska anknyta till den utbildning som personen gått, eller ge något som personan har nytta av i "vuxenlivet". Saker till det framtida hemmet eller yrkesverksamheten. När jag gick ut gymnasiet fick många i min Hotell & restaurangklass fina knivar som present. Kockar har ofta sina egna knivar när de jobbar och bra knivar är DYRT. Kokböcker, fina kokkärl och redskap till hemmet är ju också bra där.

Annars funkar ju presentkort på IKEA utmärkt. Eller en "upplevelsepresent" för att njuta av livet, som ballongflygning eller liknande. Det finns ju speciella webshoppar där man kan köpa sådant nuförtiden, som boxexperience och upplevelsepresenten.se Kommer man inte på något så fungerar pengar eller en bok alltid bra.

Själv fick jag en fin klocka av min pappa och ett pärlhalsband och armband av min mamma.

2) Vad är en bra studentpresent till en kille?

Precis samma som ovan. Borta är de tider då bara kvinnor behövde saker till hemmet, och jag är den sista som ser någon anledning att ge olika saker till män och kvinnor. Så länge det inte handlar om underkläder eller trosskydd och om någon av er tänker ge DET som examenspresent så har vi större problem än så...

3) Studenter brukar färdas i ganska märkliga fordon på sin högtidsdag - har du sett någon särskilt märklig?

Nej det brukar vara de sedvanliga Porcharna och lastbilsflaken.

4) Vilket är ditt bästa minne från studenten?

Ärligt talat så var det inte så extremt spännande. Det var mest pinsamt att gå omkring och vara kaxig för att man klarat av en normal 3-årig linje som alla borde klara av, och dessutom var inte alls framtiden så lysande eftersom då som nu, många blev arbetslösa. Så jag är inte så imponerad, dessvärre. Jag var det inte av mig själv då heller.
Champagnefrukosten var trevlig.

Inga kommentarer: