onsdag, januari 06, 2010

Min livsuppgift 2010

Jag har ett uppdrag, en livsuppgift. Ett mission att utföra under år 2010, för att förbättra världen. Det är stort. Och självpåtaget.

Nästa gång (och varje gång) jag hör någon klaga på kronprinsessbröllopet, och alla pengar det kostar oss skattebetalare så ska jag ta fram 2kr och ge personen. Samtidigt som jag påtalar att enligt uträkningar så kostar bröllopet 1,50kr per svensk, och att personen i fråga nu till och med tjänat 50 öre på bröllopet på det här bröllopet. Och att jag nu förväntar mig att slippa höra ett enda litet gnälligt pip från den personen.

Jag ska köpa deras tystnad. Det ska tamejfan vara lika vackert och tyst som i en urskog när jag ser på bröllopet den 19 juni.

1 kommentar:

Filifjonkan 1 sa...

Hahha gudars så bra talat jag skall med göra så tack för tipset skall föra det vidare.